چمران: شهرداری سریعتر نسبت به تمدید و یا جایگزینی احکام مدیران اقدام کند

به گزارش رکنا، مهدی چمران در حاشیه صد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورا، گفت: در جلسه گذشته یک فوریت لایحه‌ای را در دستور کار داشتیم که با توجه به کمبود وقت موفق به اتمام آن نشدیم و تنها کلیات آن به تصویب رسید ولی قرار شد تا جدول ضمایم آن در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه پیش بینی می‌کردیم این موضوع زمانبر باشد روز پنجشنبه جلسه‌ای گذاشتیم و جلسه دیگری نیز امروز قبل از آغاز صحن علنی گذاشته شد و موضوع به نتیجه رسید تا در صحن علنی اعلام شود.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: در پی این مصوبه کسانی که می‌خواهند عوارض خود را پرداخت کنند و تا به حال موفق نشدند پس از تأیید فرمانداری می‌توانند از ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ دی ماه به مدت یک ماه از تخفیف ۴۰ درصدی و از ۲۰ دی تا ۲۰ بهمن ماه تخفیف ۳۵ درصدی و از ۲۰ بهمن تا ۲۰ اسفند ماه از تخفیف ۳۰ درصدی بهره بگیرند. از ۲۰ اسفند ماه به بعد نیز کسانی که به صورت نقدی پرداخت می‌کنند می‌توانند از همان ۲۰ درصد تخفیفی که قبلا مشخص شده بود، بهره بگیرند.

وی تاکید کرد: جدول ضمایم برای این مصوبه وجود داشت؛ بطوریکه کسانی که در رده‌های پایین مالی برای عوارض قرار می‌گیرند از این تخفیفات بیشتر بهره ببرند. در همین راستا افرادی که از یک تا ۲۵ میلیارد تومان بدهی دارند ۳۸ درصد تخفیف، از ۲۵ تا ۵۰ میلیارد تومان ۳۶ درصد و از ۵۰ میلیارد تومان به بالا می‌توانند از ۳۴ درصد تخفیف بهره‌مند شوند. به این ترتیب هر چه مبلغ بالاتر می‌رود تخفیف کمتر و هر چه مبلغ پایینتر باشد تخفیفات بیشتر می‌شود.

چمران با بیان اینکه تعداد افراد و یا پروژه‌هایی که بالاتر از ۵۰ میلیارد تومان بوده تقریبا ۲۵ مورد بوده است، تاکید کرد: امیدواریم افراد بتوانند از این تخفیف‌ها بهره بگیرند و هر چه عوارض خود را زودتر پرداخت کنند از تخفیفات بیشتری بهره می‌گیرند. البته این تخفیف‌ها شامل جرایم قطع درختان و همچنین جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ نمی‌شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: پیشنهاد دادیم که افراد برای پرداخت جرایم قطع درختان و آراء کمیسیون ماده ۱۰۰ از تخفیف استفاده کنند. تخفیفی که از دوره دوم تصویب شده بود یعنی بدون بهره و ۲۴ ماهه بدهی خود را به صورت اقساط پرداخت کنند. البته این موضوع باید ابتدا به تصویب برسد که فکر می‌کنم ظرف یک هفته آینده تصویب و ابلاغ شود. البته برای خانواده جانبازان، شهدا و ایثارگران تعداد اقساط، ۳۶ ماهه خواهد بود. با تحقق این تدابیر قطعا شاهد گشایشی برای شهروندان خواهیم بود.

چمران با اشاره به نامگذاری معبری در محدوده شهران جنوبی به نام شهید علی وردی، گفت: نامگذاری معبری به نام شهید علی وردی یکی دیگر از دستورکارهای جلسه امروز شورا بود که نهایتا اکثریت اعضای شورا با نامگذاری معبری در شهران جنوبی به نام این شهید بزرگوار موافقت کردند که امیدوارم هر چه سریعتر اجرایی شود.

وی در خصوص صدور احکام مدیران شهرداری تهران نیز گفت: اعلام کرده‌ایم که در خصوص احکام افرادی که سرپرست هستند هر چه سریعتر نسبت به تمدید و جایگزینی آنها اقدام شود.

کدخبر: 840149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟