مدیرعامل متروی تهران: ۱۶۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت طلبکار هستیم

به گزارش رکنا به نقل از شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) مسعود درستی اظهارداشت: از سال ۱۳۹۴ طرح های توسعه‌ای شرکت متروی تهران به سبب بهره‌مندی ازپول اوراق قرضه اسلامی (اوراق مشارکت) تا حدودی پشتوانه بهتری از نظر تامین منابع مالی پیداکردند و این روند تا به امروز با فراز و نشیب‌هایی ادامه داشته‌است.

وی افزود: گرچه مساله اخذ تضامین پرداخت اصل و سود وجوه ناشی از فروش اوراق مشارکت و نحوه قبول تعهدات بین شهرداری کلانشهرها و دولت در اکثر سال ها مطرح بوده است اما با این حال طی۷ سال گذشته، پول حاصل از انتشار و عرضه اوراق مشارکت به یکی از منابع تامین مخارج پروژه‌های توسعه‌ای شبکه حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ کشور تبدیل شده است.

درستی با اشاره به مطالبات شرکت مترو تهران از محل فروش اوراق مشارکت سال های گذشته گفت: برای سال ۱۴۰۰ سهم مترو از اوراق مشارکت حمل ونقل عمومی پایتخت مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده که مهرماه در ۲ قسط مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان آن اخذ شد.

اوراق مالی متروی تهران

به گفته وی، مابقی پول اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ به تدریج و تا پایان سال جاری در چند قسط به حساب شرکت مترو تهران واریز می‌شود و در این زمینه باید از همکاری مسئولان بانک شهر که عاملیت فروش اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ را برعهده داشتند، صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: هنوز از سال ۱۳۹۸ که بانک رفاه کارگران عاملیت فروش یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را برعهده داشت، مبلغ ۱۱۹ میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز نشده و این در حالی می‌باشد که بیش از ۳ سال است بانک سود ۱۸ درصد اوراق فوق‌ را از شهرداری تهران دریافت کرده و البته اصل این ۱۱۹ میلیارد تومان هم در حساب‌های بانک رفاه باقی است.

وی افزود: ازطرف دیگر مبلغی در حدود ۴۱ میلیارد تومان هم از پول اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ دریافت نداشته‌ایم و با این حساب در مجموع مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ طلبکار هستیم که تزریق آن به طرح های توسعه‌ای شرکت مترو، درشرایط فعلی بسیار تاثیرگذار خواهدبود.

کدخبر: 836511 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟