آموزش اتباع خارجی در دستور کار نهضت سوادآموزی است

به گزارش رکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا عبدی گفت: اتباع خارجی از آموزش رایگان همانند هموطنان ایرانی برخوردار هستند و در این مسیر نیازمند یاری و همراهی مؤسسات خیریه برای تحت پوشش بردن نفرات بیشتری از اتباع هستیم که از آموزش برخوردار نبوده اند.

وی افزود: پناهندگان و اتباع نیاز به آموزش برای بازماندگان از تحصیل دارند و به دنبال عقد تفاهم نامه با مؤسسات خیریه جهت پوشش حداکثری اتباع نیازمند به آموزش هستیم.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در راستای آموزش اصولی و هدفمند آن دسته از اتباعی که مدارک هویتی اعم از کارت آمایش، پاسپورت، برگه حمایت تحصیلی ارائه می‌دهند و پس از استعلام گیری و ثبت در سامانه می‌توانند از آموزش رایگان نهضت سواد آموزی برخوردار شوند، افرادی که هیچ‌یک از این مدارک را ندارند، می‌توانند به صورت موقت با برگه تردد نیز ثبت نام‌ کنند.

عبدی خاطرنشان کرد: با توجه به امضاء تفاهم نامه همکاری با مؤسسات خیریه، فعالیت‌های آموزشی باید در چهارچوب و قوانین سازمان سوادآموزی باشد تا مورد حمایت سازمان نهضت سواد آموزی قرار گیرد به همین خاطر نشست مشترک با مؤسسات فعال برگزار شد تا هماهنگی های لازم انجام شود.

وی عنوان کرد: اگر حضور مؤسسات خیریه در راستای حمایت و آموزش به اتباع در شهرستان‌های استان با موفقیت انجام شود الگویی برای سایر استان‌ها خواهد شد که اتباع در آن‌ها سکونت دارند و می‌توانند خدمات آموزشی برای بازماندگان از تحصیل دریافت کنند.

عبدی تاکید کرد: با مشارکت و همکاری  شرکای اجتماعی سازمان سواد آموزی و حضور سازمان‌های مردم نهاد می‌توانیم در آموزش بیسوادان وکم سوادان به سرانجام مطلوب برسیم و در رشد و پیشرفت انسان‌های بیسواد، کم سواد و پناهنده سهیم باشیم و علاوه بر خواندن و نوشتن، درحوزه سلامت، مسائل اجتماعی و مسائل اعتقادی هم خدمات ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان براساس وظایف قانونی که دارد آمادگی برای در اختیار گذاشتن ملزومات واقلام آموزشی، فضای فیزیکی و نیروی انسانی دارد تا آموزش به اتباع به نحو مطلوب انجام شود. در این خصوص ضروری است اطلس  اتباع در شهرستان‌های مجری طرح آموزش هم تدوین و تنظیم شود تا برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

کدخبر: 836496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟