حضور اعضای انجمن‌های علمی مختلف در کمیته حقیقت‌یاب/ جامعه پزشکی در وقایع اخیر با درایت برخورد کرد

به گزارش رکنا، محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی سازمان نظام پزشکی به عنوان یک سازمان کاملا تخصصی در حوزه بهداشت و درمان از این نظر که در ماده دو قانون تشکیل سازمان مصوب مجلس، یکی از وطایف ما دفاع از حقوق بیماران است. از همان روزهای اول فوت خانم مهسا امینی وارد ماجرا شدیم و همان زمان نیز کمیته حقیقت یاب پزشکی با انجمن‌های مختلف پزشکی تشکیل شد و جلساتی نیز با مسوولان بیمارستان کسری برگزار و پرونده بیمار بررسی شد.

وی با بیان اینکه وزیر کشور از پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت‌یاب استقبال کرد افزود: در این کمیته از نمایندگان انجمن علمی جراحی اعصاب، انجمن رادیولوژی و انجمن علمی داخلی قلب ایران حضور داشتند و سه جلسه در این خصوص با حضور معاون انتظامی امنیتی وزیر کشور و دبیر شورای امنیت کشور تشکیل شد و یکی از جلسات در حضور وزیر کشور برگزار شد همه ابعاد پرونده بررسی شد و این پیگیری ادامه دارد تا اینکه حقی از بیمار در روند رسیدگی پرونده ضایع نشود.

وکیل خانواده و پدر خانم امینی در جلسه پزشکی قانونی حاضر شدند

رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: دو جلسه مفصل با مسوولان محترم پزشکی قانونی داشتیم و پیشنهاد شد اگر والدین بیمار تمایل داشته باشند کمیسیونی در نظام پزشکی برای بررسی پرونده تشکیل شود هرچند پزشکی قانونی طی روزهای آتی نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام خواهد کرد. وکیل خانواده و پدر خانم امینی در جلسه پزشکی قانونی حاضر شدند و شواهد علمی به اطلاع آنها رسید.

رییس‌زاده با بیان اینکه مسوولان سازمان نظام پزشکی و اعضای مجمع سازمان درخواست داشتند تا افرادی از هر طیف که در حوادث اخیر آسیب دیدند بدون سوگیری رسیدگی شود گفت: که در همین راستا مکاتباتی با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی صورت گرفت. همچنین برخی اعضا ی مجمع عمومی تاکید داشتند که از خودروهای امدادی و آمبولانس‌ها در راستای وظیفه اصلی خود استفاده شود که این موضوع نیز پیگیری شد.

روند رسیدگی به پرونده خانم امینی با صداقت کامل درحال رسیدگی است

وی افزود: روند رسیدگی به پرونده خانم امینی با صداقت کامل درحال رسیدگی است، از سوی دیگر سو استفاده برخی عناصر تجزیه طلب و افرادی که نماینده دشمنان ملت هستند از این جریان محکوم است. دلیلی ندارد به دلیل وقوع یک حادثه تاسف بار برخی امنیت کشور، فضای کسب و کار مردم و فضای علمی را مشوش کنند. هر گروهی و هر جریانی و حزبی که از این موضوع در این راستا استفاده می‌کند قطعا دشمن پیشرفت و آبادانی و آرامش کشور است.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه جامعه پزشکی همواره در خدمت و در کنارمردم بوده است افزود: اعضای شریف جامعه پزشکی کشور همواره با گفت‌وگو پیگیر خواسته ها و اعتراضات خود بوده اند و در این موضوع هم به همین شکل عمل کردند و معتقدم باید فضای امنی برای اعتراض و بیان انتقادها در کشور فراهم شود تا مرز اعتراض و اغتشاش مشخص باشد تا دشمن نتواند فضای اعتراض را به اغتشاش آلوده کند.

فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای ما حجت است

وی گفت: دشمن به دنبال اغتشاش است نه شنیده شدن صدای منتقدان، بسیاری از منتقدان به دنبال پیشرفت کشور هستند و مدافع تمامیت ارضی کشور هستند، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حالا که فضا و نیت دشمنان مشخص شده است افرادی که با عجله و شتابان در مورد حوادث پیش آمده اظهار نظرهایی غیر دقیق داشتند لازم است نظرات خود را اصلاح کنند. اعضای جامعه پزشکی با درایت و هوشیاری با این ماجرا برخورد کردند و در مراکز درمانی نیز به همه مصدومان خدمات ارائه شد.

رییس‌زاده ادامه داد: همچنین مطالب انتقادی جوانان و تشکل‌ها ی حوزه سلامت به جد پیگیری شد و نتایج به آنها اعلام خواهد شد و ما نیز از انتقاد در راستای پیشرفت جامعه و جامعه پزشکی استقبال می‌کنیم. از همه عزیزان در جامعه پزشکی تقدیر می‌کنم که با درایت با این موضوع برخورد کردند و در ارائه خدمت به مصدومان شبانه روز تلاش کردند. فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای جامعه پزشکی در این خصوص حجت است که همه جامعه پزشکی مخالف اغتشاش و آسیب زدن به اموال عمومی هستند اما معتقدیم باید فضای اعتراض منطقی و مسالمت آمیز نیز فراهم باشد.

فارس

کدخبر: 830710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟