ثبت "سابقه کار" برای سربازانی که مهارت می آموزند

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، سردار علی عبداللهی در جشنواره حضرت علی اکبر (ع) که به مناسبت روز سرباز برگزار شد، گفت: همه ما سربازیم و بالاترین عنوان سربازیست. شهید سلیمانی گفته‌ بود که روی سنگ مزارش عنوان سرباز نوشته شود. بالاترین افتخار سربازی، حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های میهن است.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور روزهای دفاع مقدس و تاریخ پرافتخار کشور ماست، یاد سربازان شهیدی که در هشت سال دفاع مقدس از ارزش‌ها و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند را گرامی داشت و ادامه داد: دوران دفاع مقدس برای ما تجارب زیادی داشت. ما باید ارزش‌هایی مانند وحدت، شجاعت، همبستگی، ایثار و ..‌. که از ارزش‌های دفاع مقدس است را بیاموزیم. ایثارگری فقط مربوط به جنگ نیست و همیشه هست. جایگاه سربازی محترم و مقدس است.

افرادی که سربازی را بی‌اهمیت و اجباری می‌خوانند، ارزش امنیت را درک نکرده اند

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه اظهار کرد: در سال‌های گذشته اظهار نظرهای گوناگونی درباره سربازی انجام شده و افرادی که سربازی را بی‌اهمیت و اجباری می‌خوانند، ارزش امنیت را درک نکرده اند. امنیت و سلامتی دو نعمتی است که ارزش آن قابل درک نیست. امنیت از نان شب واجب‌تر است‌. اگر کسی درباره امنیت حرف بزند که ناامنی را ندیده، نباید حرفش را جدی گرفت. بسیاری از افرادی که جنگ جهانی دوم را دیده اند این موضوع را تایید می‌کنند.

عبداللهی تاکید کرد: کشور ما در طول تاریخ بارها مورد تاخت و تاز قرار گرفت و این به علت این بود که ما سربازانی مانند شما نداشتیم. امروز جمهوری اسلامی به لطف سربازانش به اقتدار رسیده است‌. از دشمنان نباید توقع محبت داشت‌، دشمن رشد و پیشرفت مارا نمی‌خواهد. جهان غرب و رژیم صهیونیستی امروز از پیشرفت ما ناراحتند. آمریکایی‌ها ۲۰ سال در افغانستان بودند و ۲۰ هزار افغانی برای آن‌ها کار می‌کردند اما زمان فرار آمریکا از آنجا هیچکدام نتوانستند با آمریکایی‌ها فرار کنند. این اتفاق در ویتنام نیز افتاد.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: آمریکایی‌ها در کنگره‌شان می‌گویند که از اغتشاشات حمایت می‌کنند و می‌گویند ایران بدون انرژی هسته‌ای را می‌خواهیم. در برجام نیز تلاش می‌کردند که موشک‌های ما را بگیرند. آن‌ها نگران زنان، مردان و تمامیت ارضی ما نیستند همه آزاداندیشان، وطن‌دوستان و دین‌داران باید بدانند که این هدف رژیم صهیونیستی و غرب است. باید حواس‌مان جمع باشد و دقت کنیم و به حرف‌های دروغ فضای مجازی اعتماد نکنیم که شب را روز و روز را شب نشان می‌دهند.

ثبت «سابقه کار» برای سربازانی که مهارت یاد می‌گیرند

عبداللهی با اشاره به مسئله سربازی و تاکیدات مقام معظم رهبری، گفت: سرباز نباید تحقیر شود و باید دوره خدمت وی دوره آموزشی باشد. ما در سه چهار سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار نفر از سربازان را تحت دوره های مهارت آموزی قرار دادیم و به آن‌ها گواهینامه فنی حرفه‌ای دادیم که این گواهینامه بین‌المللی است. تمام سربازانی که مهارت داشتند نیز برخی دروس تئوری را گذراندند و آزمونی دادند و مدرک خود را دریافت کردند.

به گفته معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح، از یک سال گذشته مقرر شد که برای سربازانی که در طول خدمت مهارتی را یاد می‌گیرند «سابقه کار» ثبت شود و این سابقه برای استخدام نیز محسوب شود.

وی این را هم گفت: برای عادلانه شدن خدمت سربازی، شرایط آن نیز تعدیل شده و از ۱۷ تا ۲۴ ماه متغیر است و قراره دوباره نیز اصلاح شود.

۴۵ درصد سربازان دارای مدرک کاردانی به بالا

وی همچنین اظهار کرد: با تاکید رییس ستاد کل و فرمانده کل قوا تلاش کردیم تا کار دون‌شأن سربازی به سربازان داده نشود. امروز ۴۵ درصد سربازان ما مدرک کاردانی به بالا دارند. شاید برخی از شرایط رفاهی ایده آل نباشد اما در تلاش هستیم تا آن را برطرف کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بهبود حقوق سربازان گفت: در گذشته سرباز یک بار مالی روی دوش خانواده اش می‌گذاشت و خانواده برای وی پول ارسال می‌کرد، ما نمونه‌هایی داشتیم که سرباز ۲۴ ماه مرخصی نمی‌رفت که هزینه‌ای ایجاد نشود. با لطفی که دولت کرد و پیگیری‌ ستاد کل، از سال گذشته حقوق سربازان بهبود پیدا کرد و اگر سربازی قانع باشد می‌تواند قدری از این پول را نیز پس‌انداز کند.

عبداللهی گفت: ما امیدواریم شما خاطره خوبی از سربازی داشته‌ باشید و از آن برای سامان دادن به زندگی و تشکیل خانواده استفاده کنید. باید فضایی در ستاد کل ایجاد شود که الگو باشد. سربازان نیز باید بتوانند مشکلات خود را بیان و حل کنند. ما راضی نیستیم که سربازی با دغدغه خدمت کند. سربازی، نظامی گری و نظم و انضباط است و این در طول زندگی بدرد شما خواهد خورد. در کنار این‌ها تلاش ما این است تا شرایط خدمت بهبود یابد.

کدخبر: 830378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟