ثبت بیش از بیش از ۶۷ هزار مورد ابتلا به آبله میمون در جهان / مقامات بهداشتی آمریکا: این بیماری به این زودی ها از بین نمی رود

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا و براساس گزارش آسوشیتدپرس، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در این زمینه گفت: گسترش آبله میمون در حال کاهش است با این حال ویروس آنقدر گسترده است که از بین بردن آن بعید به نظر می رسد. در همین حال مقامات بهداشتی این کشور نیز این موضوع را تایید کرده اند.

به گفته یکی از مقامات بهداشتی این کشور، ویروس آبله میمون تهدیدی مداوم برای چند سال آینده خواهد بود. وی همچنین گفت: آبله میمون در بسیاری از نقاط کشور و همچنین کشورهای خارجی وجود داشته و هیچ مسیر روشنی در ذهن ما برای حذف کامل این بیماری در داخل کشور وجود ندارد.

این ویروس عمدتاً در بین مردانی که با مردان دیگر رابطه جنسی داشته اند، گسترش یافته با این حال مقامات بهداشتی همچنان تاکید می‌کنند که هر کسی ممکن است به این بیماری مبتلا شود. مهم است افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، اقداماتی را برای جلوگیری از شیوع آن انجام دهند و واکسیناسیون این بیماری نیز ادامه یابد.

گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان داده که روند ابتلا به آبله میمون در این کشور نزولی بوده و انتظار می رود که در چند هفته آینده نیز این روند ادامه یابد.

آبله میمون در بخش‌هایی از آفریقا بومی است با این حال مواردی از ابتلا به این بیماری از ماه مه سال جاری میلادی (۲۰۲۲) در دیگر نقاط جهان نیز گزارش شده است.

تاکنون بیش از ۶۷ هزار مورد ابتلا به این بیماری در کشورهای غیربومی به ثبت رسیده است.

در عین حال ایالات متحده بیشترین موارد ابتلا به این بیماری را در بین کشورهای جهان دارد و تاکنون ۲۵ هزار و ۶۰۰ مورد ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است.

بیش از ۹۷ درصد موارد ابتلا به آبله میمون در ایالات متحده را مردان تشکیل می دهند.

کدخبر: 829962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟