پرداخت ۲۵۰ میلیارد سرانه دانش آموزی پس از چند سال وقفه به مدارس

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، صادق ستاری فرد با اشاره به تحول در نظام مدیریتی مالی و اداری افزود: مدرسه‌ها سه سال است از حیث آموزش حضوری دچار وفقه بودند نیاز این فضاها بیش از این بودجه ها است و همکاری و حمایت سازمان برنامه و بودجه در این زمینه ضروری است.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده سرانه دانش آموزی مورد نیاز در اختیار استان‌ها به ویژه هنرستان ها و مدرسه‌های شبانه روزی قرار گرفته است.

ستاری فرد در مورد فضاهای ورزشی دانش آموزی اظهار کرد: در سال جاری ۱۰۰میلیارد تومان برای تامین تجهیزات و اقلام ورزشی مورد نیاز دانش آموزان پیش بینی شده است هرچند با توجه به اقتضائات پسا کرونایی، چاقی بچه‌ها و موج کم تحرکی بین دانش آموزان نیاز به حمایت بیشتری در این فصل وجود دارد.

وی با تاکید براین که مدرسه‌ها از نظر مالی به حمایت و پشتیبانی نیاز دارند، افزود: در همین ارتباط تقاضا داریم، ستاد اجرایی فرمان امام راحل، بنیاد مستضعفان، شهرداری‌ها و سایر نهادهای کمک رسان و خیرین همانطور که تاکنون از آموزش و پرورش حمایت کرده اند امروز نیز به حمایت و پشتیبانی خود ادامه دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس طرح شهید سلیمانی در زمینه احداث فضاهای ورزشی درون مدرسه ای قرار بود ۲هزار و ۱۰۰فضای ورزشی در کشور احدث شود که تاکنون یک هزار فضای ورزشی احداث و تحویل داده شده است.

ستاری فرد هدف از تدوین طرح شهید سلیمانی جذاب سازی محیط مدرسه و غنی سازی فعالیت‌های ورزشی درون مدرسه ای عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود همزمان با هفته تربیت بدنی تا پایان مهرماه یک هزار و۵۰۰ فضای دیگر نیز به فضاهای ورزشی درون مدرسه ای افزوده شود.

وی یادآور شد: احداث فضاهای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت مشارکتی با مشارکت مدرسه‌ها، خیران، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: از شمار فضاهای ورزشی درون مدرسه ای تعریف شده در قالب طرح شهید سلیمانی در کشور سهم استان بوشهر ۳۶ فضای روباز و هشت فضای سرپوشیده ورزشی است که امیدواریم با همکاری خیران، سازمان برنامه و بودجه، استانداری و فرمانداری‌ها در کوتاه مدت شمار این فضاها افزایش یابد.

وی با تاکید براین که باید به سمت جذاب سازی محیط مدرسه حرکت کنیم اضافه کرد: در گذشته فضای ورزشی خارج از بافت مدرسه ایجاد می‌شد و دانش آموز در زنگ ورزش، اوقات فراغت و تعطیلات نمی‌توانست از این فضا استفاده کند برهمین اساس تلاش شده با ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه ای جذابیت مدرسه را برای دانش آموزان ارتقا دهیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، ستاری فرد یادآور شد: امسال براساس سیاست دولت مردمی یک هزار مجموعه ورزشی در قالب طرح شهید خرازی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در طرح شهید خرازی فرصتی برای حضور خانواده ها در محیط‌های شاداب و پرنشاط ورزشی به صورت رایگان فراهم شده که براساس برنامه ریزی‌ها روز پنجشنبه این فضاها در اختیار مادران و دختران و روز جمعه نیز در اختیار پدران و پسران قرار می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در حال حاضر ۹۳۳مجموعه ورزشی در قالب طرح شهید خرازی در اختیار خانواده ها قرار دارد.

وی اضافه کرد: آزاد سازی فضاهای ورزشی از جمله اولویت‌های سند تحول دولت است در همین ارتباط امروز نیز آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها مکلف هستند فضای ورزشی مورد نیاز یا زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت‌های ورزشی فراهم کنند.

ستاری فرد اضافه کرد: یکی از چالش‌های مهم پیش رو موضوع مراقبت‌های بهداشتی و تامین اقلام مورد نیاز مدرسه ها در این بخش است.

وی یادآور شد: هرچند تاکنون حمایت مالی به نسبت خوبی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی از آموزش و پرورش شده اما نیاز مدرسه‌ها را پوشش نمی‌دهد و می‌طلبد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد ملی کرونا و سازمان برنامه و بودجه برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز به آموزش و پرورش کمک کنند.

ستاری فرد اضافه کرد: در فروردین ماه ستاد ملی کرونا در مصوبه‌ای۱۸۰میلیارد تومان اعتبار برای تامین اقلام بهداشتی مدارس در نظر گرفت که تاکنون این اعتبار تخصیص و تامین نشده است و امیدواریم در کوتاه مدت بویژه در روزهای نخسین آغاز سال تحصیلی این اعتبار تامین شود.

وی کیفیت بخشی و توسعه عدالت آموزشی را از دیگر محورهای مورد تاکید آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود دانش آموزان مناطق محروم، مناطق مرزی، روستایی و سایر مدرسه‌های عادی مورد توجه بیشتر قرار گیرند.

ستاری فرد ادامه داد: در همین ارتباط تلاش می شود نسبت به جذب و ساماندهی نیروی انسانی با کیفیت و مجرب در مدرسه های دولتی بویژه ابتدایی توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی یادآور شد: کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی باید از طریق تربیت نیروی انسانی توانمند انجام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: در راستای تقویت محتوای کتاب‌های آموزشی امسال بیش از ۲۰۰عنوان کتاب درسی اصلاح، ۲۰تا ۳۰درصد محتوای کتاب‌های درسی بازنگری و ۳۰تا ۴۰درصد از محتوای کتاب‌های درسی اصلاح شد.

وی همچنین در مورد اصلاح ساختارها و حمایت از مدرسه گفت: امروز مدرسه به عنوان کانون تربیت محله است و باید مهارت‌های زندگی در کنار مهارت‌های شغلی بیشتر و پررنگ تر دیده شود.

کدخبر: 828225 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟