افزوده شدن تعدادی اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران تا پایان شهریور / تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد

به گزارش رکنا، مهدی چمران ، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه نود و دومین جلسه شورای  شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیش بینی شده بود تعدادی اتوبوس تا پایان شهریورماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه و یا اتوبوس ها تعمیر شود، اظهارداشت: این تعمیرات انجام شده و تعدادی اتوبوس جدید نیز قرار است تا پایان شهریور به شهرداری تزریق شود که وزارت کشور تعدادی را برای شهرها مشخص کرده و تحویل خواهد داد.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه بازسازی اتوبوس ها به خوبی در جریان است، یادآور شد: با این وجود شاهد اضافه شدن چند هزار اتوبوس نیستیم؛ البته برنامه ریزی شده و باید شرکت های داخلی نیز قرارداد منعقد و تا پایان سال تعداد زیادی اتوبوس را به تهران اضافه کنند.

وی با اعلام اینکه سعی بر این است که از اتوبوس های شرکت های داخلی استفاده شود، تصریح کرد: بخش خصوصی نیز تعدادی اتوبوس دست دوم خریداری کرده که وارد ناوگان خواهد شد.

چمران با بیان اینکه هنوز نیازمندی‌ها برطرف نشده است، گفت: از دو هزار دستگاهی که تحویل گرفتیم چندان اضافه نشده است و تعداد صد دستگاه اتوبوس که اضافه می شود، تاثیر چندانی ندارد. ما شش هزار دستگاه اتوبوس در شورای چهارم تحویل دادیم که بایستی امروز بر اساس طرح جامع ترافیک شهر تهران و محاسبات حداقل به ۹ هزار اتوبوس دست می یافتیم چرا که نیاز و پیش بینی تا پایان سال ۱۴۰۴ بیش از ۹ هزار دستگاه اتوبوس است که در حال حاضر عقب هستیم و باید جبران کنیم؛ باید از طریق خرید اتوبوس برقی و دیگر اقدامات که در حال انجام است دو هزار دستگاه تا پایان سال به تعداد اتوبوس ها اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه نیاز ما بر اساس ترافیک ۹ هزار دستگاه اتوبوس است، یادآور شد: عملیاتی شدن این موضوع زمان بر است و همه باید کمک کنند که خوشبختانه وزارت کشور و شرکت های خصوصی وارد عمل شدند و امیدواریم بتوانند این تعداد دستگاه را وارد کنند.

رئیس شورای‌ شهر تهران اظهار کرد: تعدادی از ایستگاه های  مترو نیز برای اورهال آماده، قطعاتی خریداری شده و خواهد شد تا قطارها نیز اورهال شوند. همچنین باید بیش از ۵۰۰ دستگاه واگن خریداری شود که البته سال ۱۴۰۲ وارد خواهد شد. باید بتوانیم هزار واگن را در مجموع اضافه کنیم تا بتوانیم در این بخش شرایط خوبی داشته باشیم.

کدخبر: 827044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟