وزیر آموزش و پرورش: شبکه شاد نباید تعطیل شود

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، یوسف نوری گفت: شبکه ای که بتواند روزانه ۱۱ میلیون نفر را پذیرا باشد، شبکه ای گسترده و قدرتمند است و این آمار بالایی است و گاهی پهنای باند بالاتری نسبت به پیام رسان های معروف دنیا را به خود اختصاص می‌داد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاد، نقایصی داشت که به مدیر مجموعه فنی شاد منتقل کردیم و به تدریج برطرف شدند که یکی از آنها ایجاد کلاس مجازی بود که به قابلیت‌های شاد افزوده شد گفت: مخصوصاً برای خارج از کشور و مناطقی که دسترسی کمتری به آموزش باکیفیت دارند باید از این شبکه به صورت مکمل آموزش استفاده شود.

نوری تاکید کرد که شاد نباید تعطیل شود. بچه‌های ما باید در این زیست بوم هم حضور داشته باشند. باید فرزندانمان را متناسب با زمان تربیت کنیم. بچه‌ها با این فضا زودتر سازگاری پیدا می‌کنند و می‌توانند آموزش های مکمل را از آنجا دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه شاد خودش پیام رسان اختصاصی و مهمتر از آن، یک موتور جست و جوی پاک و اختصاصی تحت عنوان «شادبین» دارد گفت: شادبین موتور جست و جوی بسیار خوبی است و اطلاعات دسته بندی شده کامل بر اساس نیاز دانش‌آموز در اختیار قرار می‌دهد؛ به جز مواردی که برای دانش آموز مضر هستند، مابقی اطلاعات را نشان می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش شبکه‌ای را در اختیار دارد که هم کلاس مجازی دارد، هم پیام رسان اختصاصی و هم موتور جست و جوی ایمن.  شاد، یک پیام‌رسان جامع است؛ البته ممکن است پهنای باند کم باشد یا دسترسی به گوشی و دستگاه وجود نداشته نباشد که باید آن را به‌تدریج جبران کنیم. سال گذشته نیز تعدادی تبلت میان دانش‌آموزان کم‌برخوردار توزیع شد و امسال هم این کار را با خیرین ادامه می‌دهیم.

نوری درباره هزینه استفاده از اینترنت در شبکه شاد نیز گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با وزارت ارتباطات داشتیم قرار بوده اینترنت شاد تا پایان برنامه ششم توسعه، یعنی تا پایان سال ۱۴۰۱ رایگان باشد که با وزیر ارتباطات  و معاون اول رئیس جمهور در این باره صحبت کردیم که به آن عمل شود.

کدخبر: 826324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟