سند ملی مقابله با عوارض روانی و اجتماعی کرونا تدوین می‌شود

به گزارش رکنا، محمد حاتمی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل وزارت کشور و در حاشیه همایش ملی آسیب‌شناسی روانی و مداخلات روانی - اجتماعی برگزار شد، افزود: اسفندماه ٩٨ مصادف با پیدایی کرونا و تبدیل این بیماری به یک بحران بود که عوارض و تبعات مختلفی را به همراه داشت و به دلیل ابهامات متعدد آحاد مردم را تحت فشار روانی قرار داد.  

وی ادامه داد: این عوارض روانی و اجتماعی در دوران پساکرونا تشدید می‌شود و هدف از برگزاری این همایش‌ نیز پایش و رصد آسیب‌های روانی - اجتماعی این بحران و کمک به تأمین امنیت روان و سلامت اجتماعی با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی است.  

حاتمی تاکید کرد: در دوران پساکرونا نیاز به علم دانشگاهی و پژوهش بود و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نیز در این دوران، به دفعات آمادگی برای پیوست‌های سلامت روان جهت نقش‌آفرینی کنار ستاد ملی مقابله با کرونا را اعلام کرده است.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور یادآور شد: ٧٠٠ نفر از مشاوران و روان‌شناسان سازمان نیز در دوران بحران در سامانه ۴٠٣٠ خدمات‌رسانی کردند و با ارایه خدمات مشاوره‌ای در راستای کاهش عوارض روانی کرونا فعالیت داشتند. 

وی افزود: مشاوره‌های آنلاین در این دوران، حضور در رسانه‌ها با هدف آگاهی‌بخشی عمومی، آموزش و تهیه بروشورهای مختلف در زمینه کرونا با هدف ارتقای آگاهی جامعه نیز از اقدامات ارزشمند مشاوران و روان‌شناسان سازمان است.

ارایه راهکارهای عملی براساس فرهنگ دینی برای مقابله با عوارض کرونا 

حاتمی با تاکید بر ضرورت ارایه راهکارهای عملی مطابق با فرهنگ دینی و اسلامی در حیطه چالش‌های کرونا اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های منسجم در این زمینه می‌توان نرخ اختلالات روانی را در جامعه کاهش داد.

وی افزود: امروز روانشناسی می‌تواند با حضور در مدارس و دانشگاه‌ها و بین خانواده‌ها و... آسیب‌های روانی را کنترل کند. علم روانشناسی به عنوان یک تخصص برای نشاط اجتماعی، ارتقای سطح کیفی و بهزیستی زندگی برنامه دارد.

حاتمی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از فعالیت روان‌شناس‌نماها تصریح کرد: نباید اجازه داده شود که این جمعیت به جامعه آسیب بزنند.

 

کدخبر: 821156 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟