قرارگاه ویژه کاهش حوادث جاده ای در آستانه اربعین راه اندازی می شود

به گزارش رکنا، پیرحسین کولیوند ، رئیس جمعیت هلال احمر ، در اولین سمپوزیوم ملی قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی اظهار کرد: به جز قانون و وظیفه حاکمیتی که برای نجات جان مصدومان در جاده‌ها به هلال احمر واگذار شده؛ عملیات جست‌وجو و نجات در حوادث ترافیکی یک تکلیف اخلاقی و رسالتی بشر دوستانه است. امیدواریم بتوانیم با اقدامات فوری، همدلی و مشارکت دستگاه‌های مسئول گام مهمی در این روزها برای کاهش تلفات محورهای مواصلاتی در غرب کشور داشته باشیم. ترافیک ناشی از راهپیمایی بزرگ اربعین در روزهای پیش‌رو باید امن و با حداقل حوادث ترافیکی باشد و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در آمادگی کامل هستند.

وی با اشاره به زمان برگزاری سمپوزیوم ملی قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی در آستانه برگزاری پیاده‌روی اربعین گفت: ما در آستانه برگزاری یک مسافرت بزرگ و عظیم هستیم و به همین دلیل این قرارگاه شکل خواهد گرفت تا بتوانیم از تجربه خوبی را در ارتباط با هم‌افزایی بخش‌ها، استفاده کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در سال گذشته و در ارتباط با استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌ها جلسات ویژه با شخص رئیس جمهور در خصوص کاهش حوادث برگزار شد.

وی از تشکیل و راه‌اندازی قرارگاه ویژه کاهش حوادث جاده‌ای در آستانه پیاده‌روی اربعین و همچنین زمستان و نوروز 1402 خبر داد و گفت: در این قرارگاه می‌خواهیم از ظرفیت و پتانسیل همه دستگاه در راستای کاهش تصادفات و خطرات بهره ببریم.

کولیوند گفت: این شروع فعالیت یک قرارگاه عملیاتی برای کاهش چشمگیر حوادث ترافیکی با مشارکت تمامی دستگاه‌های مسئول است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: پس از اربعین کم کم برای امدادرسانی زمستانه در محورهای مواصلاتی می‌رسیم و بعد از آن امیدواریم پویش «نوروز 1402 بدون سوانح ترافیکی» به عنوان نماد این قرارگاه به موفقیت مطلوب برسد.

کدخبر: 821138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟