ارائه خدمات بهداشتی درمانی ۲۴ ساعته به زائران اربعین در عراق

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، سید علی مرعشی، گفت: جمعیت هلال احمر همانند سال‌های گذشته اقدام به ارائه خدمات سلامت و بهداشتی-درمانی در خاک عراق و خدمات امدادی در مرزهای ایران در طول مراسم اربعین خواهد داد.  

وی با اشاره به تعطیلی دو ساله مراسم اربعین به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا ، گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۵ میلیون زائر از ایران برای شرکت در مراسم اربعین وارد خاک عراق شوند؛ بر این اساس جمعیت هلال احمر نیز برای ارائه هرچه بیشتر و بهتر خدمات از ماه‌های گذشته اقدام به برنامه ریزی در این باره کرده بود.

مرعشی از اعزام ۵۰ دستگاه آمبولانس از ایران به عراق خبر داد و گفت: ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس در صورت نیاز به انتقال مصدوم احتمالی به نقطه صفر مرزی به عراق خواهد رفت. با توجه با هماهنگی با اورژانس کشور، مصدومان به بیمارستان شهرهای مرزی برای ارائه خدمات درمانی منتقل می‌شوند.

وی یکی از مشکلات احتمالی برای زائران با توجه به گرمای هوای عراق در این مدت را گرمازدگی عنوان کرد و گفت: دستورالعمل  پزشکی لازم برای جلوگیری و در صورت نیاز درمان ابلاغ شده است؛ ‌همچنین توصیه‌ها و پیام‌های بهداشتی و درمانی در این خصوص در سامانه سماح برای زائران ارسال می شود؛ همچنین در صدد برپایی تونل و اتاق‌ سرد برای کاهش گرمازدگی میان زائران هستیم.

کدخبر: 818881 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟