چاپ کتاب های درسی با کاغذ ایرانی / هیچ مشکلی در ارتباط با تولید کتاب درسی وجود ندارد

به گزارش رکنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علوی تبار گفت: با  پیش بینی‌های صورت گرفته و ضریب‌هایی که به صورت تجربی به آن رسیده ایم با توجه به دانش آموزانی که امسال واجد ثبت نام کتاب های درسی می‌شوند چند درصدی بالاتر از آن برای چاپ کتاب درسی سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کرده ایم تا اگر به عنوان مثال دانش آموزی سال گذشته ثبت نام نکرده است و تازه امسال به این چرخه اضافه می‌شود بتوانیم آن را پوشش دهیم.

او گفت: در ارتباط با تولید کتاب درسی هیچ مشکلی وجود ندارد و بیش از تعداد دانش آموزان چاپ کتاب‌ها را انجام داده ایم.

او درباره چاپ کتاب دانش آموزان مدارس خارج از ایران گفت: کتاب‌های دانش آموزان خارج از کشور نیز آماده است و تحویل مرکز بین الملل آموزش و پرورش شده است.

علوی تبار درباره چاپ کتب درسی با استفاده از کاغذ ایرانی گفت: تفاهمی با یک شرکت چوب و کاغذ ایرانی منعقد شده است. تفاهم نامه‌ای برای تولید ۳۰ هزار تن کاغذ تحریر، رول ۷۰ گرمی منعقد شده است که برای چاپ کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. امسال از همان کاغذ‌های سال‌های گذشته استفاده خواهیم کرد.

او گفت: موضوع مهم برای ما صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره استفاده از کالای ایرانی بود و ما نیز این بیانات را سرلوحه خود قرار دادیم. در اولین گام  حرکتی جسورانه انجام دادیم و کل ظرفیت داخلی شرکت که بیش‌تر از ۳۰ هزار تن تولید بود را پشتیبانی کردیم و تفاهم نامه ای  میان سازمان شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران و شرکت اوپست منعقد شد و قرار داد‌های با شرکت چوب و کاغذ مازندران برای تولید ۳۰ هزار تن کاغذ تحریر رول ۷۰ گرمی بسته شد.

به گفته علوی تبار میزان نیاز سالانه ما ۴۵ هزار تن کاغذ است که ۳۰ هزار تن آن از طریق تولید داخل تامین می‌شود مابقی از طریق مناقصه بین المللی  انجام  می‌شود.

علوی تبار گفت: از اولیا دانش آموزان و مدیران مدارس درخواست داریم در بازه‌های زمانی اعلام شده حتما به ثبت سفارش کتاب درسی اقدام کنند تا ان شاءالله توزیع کتاب‌های درسی مطابق زمان بندی در مناطق و مدارس انجام شود و مشکلی برای دانش آموزان کشورمان ایجاد نشود.

کدخبر: 815668 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟