5 برابر دولت قبل واکسن خریدیم /آخرین جزییات از واکسیناسیون در ایران

به گزارش رکنا، پدرام پاک آیین، با اعلام این مطلب گفت: تعداد ثبت سفارش واکسن کرونا تا قبل از ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ و تشکیل دولت سیزدهم تنها ۲۶ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۶۱۰ دُز واکسن بوده است. این در حالی است که پس از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و با تشکیل دولت سیزدهم ۱۳۵ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۳۹۰ دُز واکسن ثبت سفارش شد که این رقم با رقم ثبت سفارش دولت دوازدهم فاصله زیادی را نشان می دهد.

 پدرام پاک آیین با بیان این که تعداد کل واکسن وارد شده قبل از تشکیل دولت سیزدهم در ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ فقط ۱۸ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۶۱۰ دز واکسن بوده است، افزود: این در حالی است که جمع کل واردات واکسن بعد از ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ و در دولت سیزدهم به رقم ۱۴۳ میلیون و ۲۴۵ هزارو ۳۹۰ دز واکسن رسیده است.

وی با اشاره به روزهای پایان کار دولت دوازدهم ادامه داد: در آن ایام  روزانه ۵۰ هزار مبتلا، ۱۸ هزار بستری، ۸ هزار مریض بدحال و بیش از  ۷۰۰ نفر مرگ و میر  روزانه بر اثر کرونا وجود داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت : در  دولت سیزدهم واکسیناسیون سراسری و همگانی کرونا به میزان ۱۵۳ میلیون دوز  صورت گرفت و در نتیجه آن آمار روزانه جانباختگان کرونا از ۷۰۰ نفر در زمان تحویل دولت سیزدهم به تک رقمی و در مقاطعی به  صفر  رسید و همچنین تعداد استان های پرخطر این بیماری از ۲۸ استان در مقطع تحویل دولت سیزدهم به صفر گرایید.

پاک آیین افزود: میزان توزیع واکسن تا ۱۴ مرداد سال گذشته در دانشگاه های علوم پزشکی، 20 میلیون و 570 هزار و 807 دُز و تا 14 مرداد امسال، 188 میلیون و 109 هزار و 479 دُز بوده است. از سوی دیگر، سال قبل این موقع حدود ۱۴ درصد جمعیت واکسینه شده بودند ولی در حال حاضر ۷۷ درصد کل جمعیت واکسن دریافت کرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول در وزارت بهداشت حمایت از تولید ۶ واکسن داخلی از دیگر اقداماتی بود که در دولت سیزدهم انجام شد.

ایسنا

کدخبر: 812004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟