خسارت ۲۰ میلیاردی سیل به عشایر استان تهران

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، فرشید ذبیحی، مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به وقوع سیل در تهران گفت: با توجه به اینکه عشایر استان تهران در مناطق سردسیر و کوهستانی استان مستقر بودند شاهد وقوع سیل در این مناطق به ویژه شهرستان های فیروزکوه و شمیرانات بودیم که وقوع سیل در این مناطق بیش از ۵۰۰ کیلومتر از مسیرهای عشایری را مسدود و تخریب کرد.

وی افزود: با همکاری فرمانداران شهرستان ها و تاکیدات استاندار تهران بالای ۵۰ درصد از مسیرهای عشایری بازگشایی شده و مابقی از مسیرها نیز بزودی بازگشایی خواهد شد.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: سیل موجب تلف شدن بیش از ۳۰۰ راس دام عشایری شد و همچنین بیش از ۵۰۰ هکتار از مزارع و مراتع عشایری نیز بر اثر این سیل دچار آسیب شد.

وی با بیان اینکه این سیل تلفات جانی در مناطق عشایری استان تهران نداشته گفت: همچنین تعدادی از چشمه ها و شبکه های انتقال آب شرب نیز در مناطق عشایری بر اثر وقوع این سیل دچار تخریب شد.

مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به اینکه توزیع چادر و همچنین اقلام ضروری با همکاری فرمانداران و جمعیت هلال احمر استان تهران انجام شده است، گفت: در همان لحظات اولیه عملیات امداد رسانی و کمک به عشایر در مناطق سیل زده آغاز شد و همچنان این امداد رسانی ادامه دارد.

وی با اشاره به شرایط جوی نامناسب تا پایان هفته گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی در ارتفاعات استان تهران تا پایان هفته شاهد بارش و احتمالا وقوع سیل خواهیم داشت به همین منظور از عشایر می‌خواهیم از تردد غیرضرور در ارتفاعات خودداری کنند.

گفتنی است، بامداد پنجشنبه ۶ مرداد برخی نقاط استان تهران از جمله شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند، شمیرانات و پاکدشت با حادثه سیل روبرو شد. این حادثه خسارات زیادی به کشاورزان و عشایر این شهرستان‌ها وارد کرد.

کدخبر: 811574 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟