وزیر نیرو: برای تحقق حقابه هیرمند به افغانستان سفر می کنم / نگرانی های خود را درباره سدسازی ها به اردوغان گفتیم

به گزارش رکنا به نقل از فارس، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو ظهر امروز در در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: تقویت دیپلماسی آب و انرژی اولویت سیاست خارجی دولت مردمی بوده و شخص رئیس‌جمهور با دقت ویژه‌ای این مسائل را پیگیری می‌کند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در تمامی دیدارهای رئیس جمهور محترم با کشورهای همسایه مسئله آب و انرژی و به خصوص آب مطرح می‌شود، گفت: اخیراً در سفری که آقای اردوغان به همراه تیم عالی‌رتبه ترکیه به تهران داشتند، ما نگرانی‌های خود را از اقدامات این کشور در قالب سدسازی‌های بالادست حوضه آبریز ارس مطرح کردیم.

وی ادامه داد: روسای جمهور ایران و ترکیه توافق کردند تا مذاکراتی با محوریت وزیر نیروی ایران و وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه به عنوان متولی  موضوع آب دو کشور برگزار شود و از این طریق نگرانی‌های ایران در این زمینه به حداقل برسد.

عضو کابینه دولت با اشاره به مسئله هیرمند گفت: در موضوع حقابه هیرمند، تاکنون طرف افغانستانی در کلام ابراز به تحقق حقآبه ایران را انجام داده که قدم مثبتی است اما به هیچ عنوان برای ما کافی نیست.

‌ محرابیان با اشاره به برنامه‌ریزی برای تحقق حقابه ایران در قالب معاهدات قانونی تاکید کرد: در مسئله هیرمند ضرورت ایجاد می‌کند که شخصا  وارد روند مذاکرات شوم و برنامه‌ریزی برای سفر به افغانستان به منظور پیگیری این مسئله را در دستور کار داریم.

کدخبر: 808210 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟