وزیر بهداشت: افراد بدون بیمه "سه ماه" از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره مند می شوند

به گزارش رکنا، دکتر بهرام عین اللهی در گفت و گویی درباره اجرای طرح دارویار و استفاده مردم از خدمات بیمه سلامت رایگان اظهار داشت: تا پیش از این، سه دهک اول که بیمه نبودند به صورت رایگان بیمه شدند اما از امروز همه افرادی که بیمه ندارد، می‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: تا پیش از این سه دهک اول جامعه با حدود ۶ میلیون نفر به طور رایگان بیمه شدند، اما امروز براساس مصوبه جدید همه کسانی که بیمه نیستند تا سه ماه به طور رایگان بیمه سلامت می‌شوند، تا از همه خدمات پزشکی بتوانند استفاده کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: برای اینکه طرح دارویار به شکل کامل اجرا شود و مورد رضایت مردم باشد طبق مصوبه امروز همه افرادی که بیمه نیستند و پیش از این بیمه نداشته‌اند و آزمون وسع هم نداشتند تا سه ماه با توجه به کدملی همه این افراد بیمه رایگان می‌شوند.

افراد باید بعد از 3 ماه بیمه خود را پایدار کنند

عین اللهی خاطرنشان کرد: در این سه ماه این افراد فرصت دارند تا بیمه خود را پایدار کنند و اگر از نظر وسع مشکل داشته باشند می‌توانند این موضوع را اعلام کنند وگرنه باید حق بیمه پرداخت کنند.

وی افزود: با اجرای این مهم وقتی افراد از بیمه استفاده کنند و نسخه داشته باشند و می توانند خدمات دارویی با قیمت کمتری خرید کنند چرا که در  طرح دارویار افزایش پرداخت از سوی مردم نخواهیم داشت و این بیمه شامل همه خدمات در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه از مردم درخواست داریم بیمه خود را پایدار کنند، اظهار داشت: میزان اعتبار این موضوع در رابطه با تفاوت ارز نیمایی و ارز ترجیحی است که در قانون بودجه ۱۴۰۱ این اعتبار تامین شده است که نزدیک سه میلیارد دلار برای این موضوع اختصاص یافته است.

کدخبر: 805553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟