ایران آماده انتقال تجربیات زیست محیطی به کشورهای منطقه است

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست، دکتر علی سلاجقه در دیدار با وزیر محیط زیست جمهوری ارمنستان که در حاشیه نشست منطقه ای وزرای محیط زیست برگزار شد، با اشاره به ریشه های تاریخی و فرهنگی دو کشور ایران و ارمنستان، اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که تفاوت زبانی نمی تواند دو ملت ایران و ارمنستان را از هم جدا کند. همچنان که هم وطنان عزیز ارمنی ما در این کشور از همه حقوق و مواهب شهروندی ایران برخوردارند.

وی افزود: ما کشورهای همسایه می بایست در شادی و غم در کنار هم باشیم و مردم ما در سایه این دوستی و مودت، روزهای خوبی را تجربه کنند.

معاون رییس جمهور، آلاینده های زیست محیطی را موجب رنج و ناراحتی انسان ها توصیف کرد و گفت: امیدوارم با همکاری طرفین بر چالش های آلاینده های زیست محیطی فایق شویم.

سلاجقه با اشاره به تجربیات ارزنده کشورمان در زمینه مواجهه با چالش های زیست محیطی، از آمادگی ایران برای انتقال این تجربیات به کشورهای منطقه از جمله کشور دوست و برادر ارمنستان خبر داد.

دیدار رئیس سازمان محیط زیست با وزیر محیط زیست ارمنستان

علاقه مندی ارمنستان به تعمیق و گسترش همکاری های زیست محیطی با ایران

در این دیدار، هاکوب سیمیدیان، وزیر محیط زیست جمهوری ارمنستان، با تشکر از میزبانی ایران در برگزاری نشست منطقه ای وزرای محیط زیست، گفت: در نشست امروز مسایل بسیار مهمی مطرح شد که باید به صورت مستمر مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به همکاری های گسترده دو کشور ایران و ارمنستان در زمینه های مختلف، علاقه مندی کشور به تعمیق و گسترش همکاری های زیست محیطی را ابراز کرد.

سیمیدیان همچنین از عزم کشورش برای انجام اقدامات لازم برای بهبود شرایط کمی و کیفی آب رودخانه ارس خبر داد.

وزیر محیط زیست جمهوری ارمنستان در پایان از رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران برای سفر به این کشور دعوت کرد که این دعوت با استقبال دکتر سلاجقه همراه شد.

کدخبر: 803943 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟