برپایی میز جمهوری آذربایجان در وزارت میراث فرهنگی

به‌گزارش خبرگزاری مهر، سید عزت الله ضرغامی در نشست با فعالان گردشگری جمهوری آذربایجان از برپایی میز جمهوری آذربایجان برای نخستین بار در این وزارتخانه خبر داد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشورمان در نشست صمیمی با فعالان بخش خصوصی عرصه گردشگری جمهوری آذربایجان با اشاره به درهم آمیختگی فرهنگی دو کشور همسایه، ایران و آذربایجان را دو کشور تأثیرگذار منطقه با یک ملت توصیف کرد و گفت: فرهنگ تنها عاملی برای تعمیق دوستی‌ها برای مقابله با دشمنان مشترک است.

او با اشاره به دیدارهای خود با وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان گفت: در این نشست برخی مسائل و دغدغه های پیش رو از سوی دوستان آذری مطرح شد و ما هم عزم جدی خود را برای حل مسائل و مشکلات موجود اعلام کردیم و در دیدار با مسئولان و مقامات جمهوری آذربایجان هم همه معتقد به تقویت روابط بین دو کشور هستند.

ضرغامی ادامه داد: برای بهره‌مندی از ظرفیت بالای فرهنگی دو کشور همسایه نیاز به هماهنگی‌های بیش از پیش است و به همین منظور برای نخستین بار این وزارتخانه میز جمهوری آذربایجان را تأسیس می‌کند تا با بررسی تخصصی و کارشناسی‌تر موضوع گردشگری بین دو کشور را بیشتر تقویت کنیم.

در این نشست که در محل رایزنی فرهنگی ایران در باکو برگزار شد، وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی کشورمان به رایزن فرهنگی در باکو ابلاغ کرد، برای انعکاس دیدگاه و دغدغه‌های فعالان عرصه گردشگری دیدارهای فصلی برگزار کند.

بر اساس اعلام کارشناسان، ایران نخستین انتخاب گردشگران زیارتی و سلامت مردم جمهوری آذربایجان است.

کدخبر: 798907 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟