تلاش سازمان حفاظت محیط زیست برای تکمیل بانک نمونه های زیستی

به گزارش رکنا به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست ، محمد مدادی در نخستین جلسه منطقه ای هم اندیشی روسا و دبیران مناطق پنج‌گانه محیط زیست کشور با اشاره به اهمیت بانک نمونه های زیستی در مطالعات ژنتیکی جمعیت ها برای حفاظت از تنوع ژنتیکی گونه‌ها افزود: محیط‌بانان مهمترین نقش را در جمع‌آوری نمونه‌ها دارند و برای تشویق آنان برای همکاری بیشتر در این زمینه، تصمیم گرفته شده تا محیط‌بانانی که بیشترین همکاری را در سطح ملی و استانی در جمع‌آوری نمونه‌های زیستی حیات وحش داشته باشند، هرساله توسط ادارات کل معرفی و مورد تقدیر قرار گیرند.

مدادی اظهار کرد: لزوم همکاری ستاد برای اجرایی کردن وظایف محوله در قانون حفظ و بهره برداری از ذخایر ژنتیکی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: همچنین برنامه‌هایی برای ساماندهی و نظارت بر موزه‌های تاریخ طبیعی و کارگاه های تاکسیدرمی در استان‌ها در دست اجرا داریم.

مدادی گفت: ارتقای کمی و کیفی موزه‌های سازمان در سطح کشور ذیل عنوان موزه ملی تاریخ طبیعی از برنامه‌های این دفتر در سال جاری است.

وی تصریح کرد: لزوم توجه بیشتر به تنوع گیاهی، مبارزه با آفات و به ویژه گونه های مهاجم در مجاورت مناطق تحت مدیریت همت و تلاش ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور را می‌طلبد.

مدیرکل دفتر موزه تاریخ ملی و ذخایر ژنتیکی گفت: برای تکمیل بانک نمونه‌های زیستی، حفاظت از ذخایر دیرینه شناختی و غارها اهتمام جدی داریم و با پیگیری و کمک ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها، در این زمینه سرانجام خوبی در انتظار است.

کدخبر: 798896 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟