۱۰ دانش آموز البرز در مسابقه زیست محیطی منتخب کشوری شدند

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش البرز از منتخب شدن 10 دانش آموز این استان در مسابقه زیست محیطی خبر داد.

۱۰ دانش آموز این استان در مسابقه عکاسی محیط زیست با موضوع «محیط ‌‌‌یار طبیعت» منتخب کشوری شدند.

این مسابقه با محوریت فعالیت‌های محیط زیستی همانند کاشت درخت، جمع آوری زباله از طبیعت، تفکیک زباله، زیبایی‌های طبیعت و راه‌های حفاظت از آن و حیات موجودات در طبیعت برگزار شد.

« سید مسلم رییسی» افزود: " سید ایلیا میرغیاثی " از مدرسه سید احمد خمینی  و " بهاره چالاکی " از مدرسه ایلیایی به ترتیب از آموزش و پرورش ناحیه یک و ۲ کرج رتبه برترکشوری را به خود اختصاص دادند.

وی بیان داشت: " مهرسا خدری،علی عالی ثانی، مطهره دهقان نیری، امیررضا کاظمی، ساجده علیدوست، نیایش رسول نژاد و فاضل ساریخانی مقدم " از دانش آموزان ناحیه چهار کرج موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند.

وی تصریح کرد: " محمد خالدی " از دانش آموزان آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ هم رتبه برتر کشوری را دراین مسابقه به دست آورد.

رییسی با اشاره به اینکه این مسابقه با همکاری محیط زیست، ‌آموزش و پرورش، بهداشت، درمان وجهاد کشاورزی درهفته سلامت برگزارشد، یادآورشد: مسابقه عکس " هردانش آمو، یک محیط ‌‌‌یار طبیعت " دراسفند ماه سال گذشته فراخوان شد و علاقمندان تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ فرصت بارگذاری آثار خود درآیدی تعریف شده در بستر شبکه شاد داشتند.

وی تقویت فرهنگ زیست محیطی و افزایش سطح توجه دانش آموزان و خانواده ها درحفظ محیط زیست با رویکرد ترویجی -اجتماعی را به عنوان مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه عکاسی ذکر کرد.

رییسی ادامه داد: این مسابقه با محوریت فعالیت های محیط زیستی همانند کاشت درخت،جمع آوری زباله از طبیعت، تفکیک زباله، زیبایی های طبیعت و راه های حفاظت از آن و حیات موجودات در طبیعت برگزار شد.

وی با بیان اینکه آثار دانش آموزان البرز از بین ۲ هزار و ۴۰۰ عکس راه یافته به دبیرخانه کشوری و ارزیابی داوران این مسابقه، رتبه برتر را کسب کرد، افزود: درآیینی از دانش آموزان برتر این مسابقات با حضور مسئوولان محیط زیست استان تجلیل شد.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

 

 

کدخبر: 798429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟