گام های سبز خیریه زینب کبری در راستای آموزش زنان و کودکان

به گزارش رکنا ، بنیاد خیریه زینب کبری، جزء اولین خیریه های ایران است که در مشهد فعالیت می کند. این خیریه از زمین هایی که خودش خریداری می کند مسجد، مدرسه، حسینیه و... می سازد. این خیریه از سال گذشته تصمیم گرفت با همکاری دادستانی، در حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه آسیب های مربوط به زنان و کودکان با هدف پیشگیری، آموزش، اشتغال و وصل به خانواده فعالیت کند.

مسئولان این خیریه در نظر دارند پنجشنبه پایانی هر ماه، با حضور در محلات، کلاس های آموزشی از جمله تحلیل رفتار، تاب آوری و... داشته باشند. شرکت مددکاران، مددجویان و داوطلبان در این دوره ها کاملا رایگان است. 

اولین جشن در روز میلاد امام رضا (ع) در محله کرامت 12 با حضور 600 نفر کودک برگزار شد. همچنین پیکسل با هشتگ «در کنار هم»،  بادبادک و اقلام خوراکی به صورت رایگان به کودکان حاضر در جشن اهدا شد.

این بادبادک ها، توسط آقای تاجیک که از فعالان حوزه آسیب های اجتماعی ساخته شده است. در این برنامه، علاوه بر ایجاد اوقاتی خوش برای کودکان، نکات آموزشی از جمله رفتار صحیح با محیط زیست، درختکاری و... به آن ها یاد داده شد. 

خیریه زینب کبری معتقد است که جزیره ای عمل کردن نمی تواند در راستای حل مشکلات موثر باشد؛ لذا قصد ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مختلف از جمله دفتر تسهیلگری، بهزیستی و دادستانی دارد و در این راه موفق نیز عمل کرده است.

در اولین دوره کلاس های تحلیل رفتار و خودشناسی، بیشتر از 80 خانم و آقا آموزش دیدند و به کودکان در فضایی دیگر آموزش های لازم ارائه داده شد.

کدخبر: 793938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟