دوز چهارم واکسن کرونا، باعث تقویت ایمنی بدن می شود

تحقیقات نشان می‌دهد که چهارمین دز واکسن کووید ۱۹ می‌تواند ایمنی بدن را فراتر از حداکثری که پس از دوز سوم به دست می‌آید، افزایش دهد. پروفسور سائول فاوست که این کارآزمایی را رهبری می‌کند، می‌گوید: « دوز چهارم واکسن‌های کووید-۱۹ می‌تواند باعث تقویت قابل‌توجه ایمنی بدن از لحاظ آنتی‌بادی و هم ایمنی سلولی شود.»

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، اکنون در کشور به ۶۹ درصد جامعه دو دوز واکسن کرونا و دوز سوم واکسن هم به ۳۳درصد جمعیت تزریق شده، این در حالی است که سطح تزریق دوز سوم در کشور حتما باید به بالای ۷۰ درصد برسد تا اگر زمانی سویه جدید از کرونا ایجاد شد، باز هم بتوانیم مانند موج ششم، کووید-۱۹ را از نظر میزان بیماری، شدت، میزان مرگ‌ومیر و بستری‌شدن کنترل کنیم.

به گزراش رکنا به نقل از ایرنا، حمید عمادی گفت: وقتی ۶ ماه از فاصله زمانی تزریق واکسن می‌گذرد، بدن نسبت به کرونا حساس شده و احتمال ابتلای مجدد به این بیماری افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: در ۲ سال همه‌گیری کرونا در کشور، پیک‌های اول تا ششم را با روزهای تلخی که گاهی مرگ روزانه ۷۰۰ نفر داشت، گذرانده‌ایم و اکنون با تلاش دولت مردمی در پوشش وسیع واکسیناسیون در شرایط  آرام کرونایی بسر می بریم و این بیماری تحت کنترل درآمده است.

کدخبر: 783505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟