رسانه ملی کاهش تولید پلاستیک را فرهنگ سازی کند

به گزارش رکنا، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رسانه ملی مکلف به فرهنگ سازی در کاهش تولید پلاستیک شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در سی و دومین کارگروه ملی مدیریت پسماند که با حضور نمایندگان وزارت خانه ها و سازمان ها چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه در محل سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شد، اظهار داشت: فرهنگ تفکیک از مبدا و دفع درست زباله اگر در کشور نهادینه شود، به اجرای طرح مدیریت پسماند کمک بزرگی خواهد کرد و رسانه ملی مکلف به فرهنگ سازی در کاهش تولید پلاستیک شد.

وی با تاکید بر اهمیت سیاستگذاری جدی دولت در حوزه مدیریت پسماند تصریح کرد: دولت سیاستگذاری جدی را برای مدیریت پسماندها به ویژه پسماند استان های شمالی کشور به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده است و برای کاهش مصرف پلاستیک و کنترل آن باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده کرد.

وی افزود: در چارچوب سیاستگذاری ها برنامه منطقه بندی مدیریت پسماند باید تعیین گردد تا بر اساس آن برنامه های اجرایی در نظر گرفته شود که وزارت کشور این امر را بر اساس شاخص های تعیین شده و با نظارت دستگاه های مسئول انجام خواهد داد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بر اساس سیاستگذاری ها و پهنه بندی که وزارت کشور انجام می دهد وضعیت فعلی را با داشته های گذشته قیاس خواهیم کرد تا به نتایجی برسیم و بعد از اولویت بندی تا پایان سال 1401 محل اعتبار پروژه ها تامین خواهد شد.

سلاجقه با تاکید بر این که در جلسه آتی نقش دستگاه های اجرایی مشخص شود، گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور ظرفیت های استانی و ملی دستگاه ها را در نظر بگیرد و در بازه زمانی 1401 تا 1404  اعتبارها تامین تا کارها عملیاتی شود.

در این جلسه، وزارت کشور به ارائه برنامه جامع و عملیاتی 4 ساله ساماندهی مدیریت پسماندها ویژه استان های شمالی کشور پرداخت و همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور از اقدامات و برنامه های اجرایی خود توضیحاتی داد.

کدخبر: 782986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟