سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: ۱۲۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان مصوب شد/ نمایندگان ‌مدافع معلمان هستند

به گزارش رکنا، رضا حاجی‌ پور درباره آخرین وضعیت طرح رتبه‌ بندی معلمان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پس از بررسی جزئیات طرح در کمیسیون تحقیقات، این طرح در صحن علنی مجلس با اکثریت آرا مصوب شد و از طریق اداره‌ کل قوانین برای شورای نگهبان فرستاده شد. شورای نگهبان از این طرح  چند ایراد جزئی گرفته است و این ایرادها در حال برگرداندن می‌باشد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از ایرادات اصل 75 در امر تأمین مالی است، عنوان کرد: در این زمینه سازمان برنامه و بودجه حدود 25هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال 1401 برآورد کرده بود.

حاجی‌پور با تأکید بر اینکه مجلس مبلغ 12هزار و 500 میلیارد تومان را از ابتدای نیمه دوم امسال مصوب کرده بود و سازمان برنامه و بودجه نیز موافق تصویب این بودجه بود، ابراز کرد: این میزان بودجه طبق توافق و با حضور ریاست سازمان برنامه و بودجه در صحن علنی مجلس برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال 1401 تأمین می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس یادآور شد: فعلاً این طرح پس از رفع ایرادها و برگشتن به صحن علنی مجلس اعضای کمیسیون دفاعیات لازم را انجام خواهند داد.

حاجی‌پور با بیان اینکه تمام نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون مدافع معلمان هستند، خاطرنشان کرد: مجلس طبق تقبل سازمان برنامه بودجه مبنی بر آن میزان بودجه در مجلس، طرح به اجرا در می‌آید.

کدخبر: 764993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟