مشکلات کمبود پزشک از زبان نماینده رشت

به گزارش رکنا، محمدرضا احمدی درباره مشکلات کمبود پزشک در حوزه انتخابیه خود گفت: در حوزه انتخابیه تا دلتان بخواهد مشکل کمبود متخصص داریم، وقتی مردم در این مطب های پزشک چندین ساعت معطل می‌مانند؛ یعنی مشکل متخصص و مشکل پزشک داریم، زمان و وقت مردم برای ما بسیار ارزمشند است، اگر مشکل کمبود پزشک رفع شود مردم دیگر فقط مجبور نیستند به یک پزشک مراجعه کنند و در مطب های پزشکی ازدحام را شاهد باشیم. رفع مشکل کمبود پزشک باعث می‌شود مردم راحت تر به پزشک دسترسی داشته باشند.

وی افزود: در بعضی از مناطق، حاشیه شهر یا حتی خود شهر هم در حوزه پزشک متخصص دچار کمبود هستیم، باید تعداد پزشک به آن میزانی باشد که خود بیمار انتخاب کند به کدام مطب مراجعه کند نه اینکه مجبور باشد چندین هفته برای مراجعه به یک پزشک در نوبت معطل باشد، همه باید همت کنیم تعداد پزشک به تعدادی برسد که بیماران و مراجعین به مطب های پزشکی مشکل نداشته باشند، ما تاکید داریم که انحصار در حوزه پزشکی باید از بین برود. چرا سرانه پزشک در کشور ما باید پایین باشد؟ چرا باید در روستاها دچار کمبود پزشک متخصص باشیم؟ اگر در روستاها به تعداد لازم پزشک و پزشک متخصص داشته باشیم و بستری فراهم کنیم که پزشک در این مناطق روستایی از درآمد و شرایط خوبی برخوردار باشد، دیگر آن فرد روستایی مجبور نمی‌شود تا شهر مسافت زیادی را طی کند تا با یک پزشک متخصص ملاقات داشته باشد.

این عضو کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس در خصوص راه حل این مشکل کمبود پزشک گفت: قطعا افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی تاثیرگذار است، ما نسبت به این مهم تاکید داشته‌ایم و پیگیر آن بوده ایم و به این موضوع افزایش ظرفیت رای داده‌ایم، قطعا باید برای رفع مشکل کمبود پزشک به موضوع افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی توجه لازم را داشته باشیم، سرانه پزشک ما نسبت به متوسط جهانی بسیار پایین تر است، باید سرانه پزشکی را افزایش دهیم تا اینگونه نباشد که افراد برای مراجعه به پزشک مدت زیادی را در مطب پزشک منتظر بمانند.

احمدی عنوان کرد: ما به این موضوع افزایش ظرفیت تاکید داریم و به اجرای آن کمک  می‌کنیم، همانگونه که مصوب هم کردیم سرانه پزشکی جامعه ایرانی باید افزایش پیدا کند تا دغدغه ها در این حوزه رفع شود، الحمدالله پزشکان خوب داریم که با کمترین هزینه ویزیت به پیگیری امور درمانی مراجعین می‌پردازند، اما در مقابل هم داریم پزشکانی که برای جراحی مبلغی جداگانه از مریض دریافت می‌کنند؛ این مشکل هم نشان از آن دارد که ما دچار کمبود پزشک هستیم، اگر سرانه پزشک ما افزایش پیدا کند اینگونه مسائل هم رفع خواهد شد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 764875 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟