شرایط بازگشایی مدارس مهیا نیست/ 15 درصد دانش‌آموزان واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند

به گزارش رکنا، برنامه «به وقت ایران» روز سه‌شنبه 28 دی‌ماه در حالی روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت که صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و سید جلیل میرمحمدی میبدی نایب رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی مهمانان این برنامه بودند و درباره بازگشایی حضوری مدارس و سلامت دانش‌آموزان به گفتگو نشستند.

در بخشی از این برنامه میرمحمدی میبدی درباره نظر کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس برای بازگشایی مدارس کشور گفت: شخصا با بازگشایی مدارس موافق هستم اما اگر بازگشایی در حال حاضر که شرایط‌مان مهیا نیست، اتفاق افتد آسیب‌ها، مسائل و مشکلات متعددی را برای ما در پی خواهد داشت.

او ادامه داد: تعطیلی‌ مدارس آسیب‌های بسیاری از جمله افت شدید کیفیت آموزشی را برای ما در پی دارد و دانش‌آموز با مشکلات روحی، روانی و سلامتی بسیاری همراه است اما درحال حاضر که با پدیده اُمیکرون همراه هستیم، بازگشایی مدارس به صلاح نیست.

میرمحمدی میبدی درباره شدت انتقال بیماری از اُمیکرون بیان کرد: اگر در اتاقی شخصی حضور داشته باشد که به ویروس کرونا از نوع امیکرون مبتلا باشد و شخص سالم دیگری در کنار او باشد، در کم‌تر از 15 دقیقه ویروس منتقل می‌شود. همه می‌دانیم که یکی از ویژگی‌های این نوع از ویروس کرونا شدت و دقت انتقال آن است و با بازگشایی مدارس به‌خصوص در حوزه ابتدایی که دانش‌آموزان نمی‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند، جامعه در خطر ابتلا قرار می‌گیرند. این اطلاعات از سوی وزارت بهداشت در اختیار کمیسیون قرار گرفته است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی‌توانیم یک نسخه را برای کل کشور بپیچیم؛ می‌توانیم در خیلی از مناطق کشور بازگشایی حضوری کشور را داشته باشیم و هیچ اتفاقی هم از نظر بیماری نیفتد اما در بسیاری از مناطق نیز نباید اصرار به بازگشایی مدارس داشته باشیم چراکه مشکلات بسیاری را برای ما به همراه خواهد داشت. هنوز نزدیک به 15 درصد دانش‌آموزان‌مان در سن 12 سال به بالا هنوز دوز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند. همچنین 28 درصد دانش‌آموزان دوز دوم واکسن را نرده‌اند.

«به وقت ایران» برنامه‌ای است که در هر قسمت به موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌پردازد.

این برنامه روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۲۱:۴۵ به تهیه‌کنندگی سید احسان میرمحمدعلی و اجرای ناصر خیرخواه از شبکه آموزش به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

کدخبر: 764104 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟