حدود 6 مرکز مختص نگهداری معتادان سالمند و دارای بیماری واگیردار ایجاد می‌شود

به گزارش رکنا، سردار حسین رحیمی درباره اجرای روند طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در تهران، اظهار کرد: صبح روز گذشته جلسه‌ای ویژه با حضور استاندار، شهردار و مابقی مسئولان داشتیم؛ تمهیدات و زیرساخت‌های خوبی در حال ایجاد شدن است که بتوانیم کار مبارزه با معتادان متجاهر را به شکل ویژه انجام دهیم یعنی اقدامات را از این روند عادی خارج کنیم.

رئیس پلیس تهران افزود: در جلسه مذکور برای معتادان متجاهر دارای کبر سن یا بیماری واگیردار که همیشه معضل بوده و به آن انتقاد داشتیم، تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد.

وی تصریح کرد: پنج یا 6 مرکز برای نگهداری معتادان متجاهر دارای کبر سن، بیماری واگیردار یا معتادان متجاهر زن در حال آماده‌سازی است.

این مقام انتظامی بیان کرد: به مرور ان‌شاءالله در پی این هستیم که تا پیش از عید حضور معتادان متجاهر در معابر به صفر برسد و تمام آن‌ها جمع‌آوری شوند لذا در این رابطه تمهیدات خاصی توسط مسئولان ذی‌ربط از جمله استانداری، شهرداری، بهزیستی، دستگاه قضائی و سپاه اخذ شده و مسئولان مصمم هستند تا اتفاقات خوبی روی دهد.

رحیمی با اشاره به انتقاد پلیس به فرآیند بازپروی معتادان متجاهر، گفت: درباره فرآیند بازپروری نیز تصمیمات خوبی گرفته شد.

این مقام انتظامی در پاسخ به این سؤال که آیا این قول داده می‌شود تا عید هیچ معتاد متجاهری در خیابان دیده نشود، متذکر شد: پلیس یک بخش از کار است، ما همزمان باید با دو موضوع عرضه و تقاضا برخورد کنیم و فقط نباید با معتادان متجاهر برخورد شود لذا تصمیمات جدی برای برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر مخصوصاً در تهران بزرگ نیز گرفته شده است.

کدخبر: 761587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟