آبگیری ۵۰ درصدی تالاب جازموریان در پی بارش‌های اخیر

به گزارش رکنا؛ مرجان شاکری گفت: تالاب جازموریان در حال آبگیری است؛ آب از دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان  وارد تالاب جازموریان می‌شود و همچنان ادامه دارد. بررسی‌های‌ تصاویر ماهواره‌ای توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گویای آبگیری بیش از 50 درصد تالاب جازموریان بعد از  بارش‌های اخیر است.

وی افزود: آخرین پایش‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در تصاویر ماهواره‌ای و میدانی نشان می‌دهد از محدوده یک هزار و 80 کیلومتری که در سال‌های گذشته آبگیری شده بود، بعد از بارندگی‌های اخیر حدود 600 کیلومتر مربع آبگیری شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان خاطرنشان کرد: آخرین آبگیری تالاب‌ جازموریان مربوط به سال 1398 بوده است که بیش از 80 درصد سطح تالاب آبگیری شده بود. تالاب جازموریان به دلیل نداشتن عمق, براساس وسعت آبگیری اندازه‌گیری می‌شود.

جازموریان با گستره حوضه آبریزی حدود 70 هزار کیلومترمربع معادل 2 برابر دریاچه ارومیه است که 49 درصد آن در حوزه سیستان و بلوچستان و 51 درصد در حوزه استان کرمان قرار دارد. در حال حاضر 49 درصد از این تالاب که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد خشک شده است./ تسنیم

کدخبر: 761563 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟