معلولان، تراژدی خود را به داستان شکوه و استقامت تبدیل می کنند / نمک روی زخم آنها نباشید

معلولیت قصه دور و درازی است که همواره توان‌یابان در آن در قامت نویسنده و کارگردانانی عمل می کنند که تراژدی نهفته در لحظات داستان زندگی خود را به شکوه و استقامت تبدیل می کنند.

در این میان به نظر می رسد اگر صاحب نظران و افکار عمومی جهان، مسائل را از لنز دوربین توان‌یابان ببینند، دنیا را پازلی از زیباترین تصاویر تشکیل خواهد داد و در نتیجه، گره ها و مشکلات به راحتی هرچه تمام تر حل و فصل می شود.

البته از حق نگذریم در دنیا تلاش های فراوانی در راستای احقاق حقوق معلولان صورت گرفته است، اما درکشور ما همچنان رسیدن به این مهم جای کار بیشتری دارد.

از همه این ها که بگذریم صرف نظر از کم کاری های صورت گرفته در حوزه معلولان که جای سوال دارد که چرا با گذشت این همه سال، همچنان ایران در بهبود شرایط این افراد موفق نبوده است، شاید بهتر باشد تمام مردم جامعه روی نحوه تعامل خود با آنها بیشتر تمرکز کنند.

بنابراین در روز جهانی معلولان به همه شما مردم و مسئولان ایران توصیه می کنیم که اگر عصای دست نیستید، لااقل نمک روی زخم آنها نباشید. در این میان نسخه قطعی رفع و رجوع مسائل توان‌یابان، تلاش شبانه روزی و تسهیل خدمات بهداشتی و درمانی است.

کدخبر: 747097 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟