«وردارود» درمانگاه ندارد/ اهالی؛ « برای یک تزریق باید تا قلعه حسن‌خوان یا کرج برویم»

ناصر امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار دانشمند برجسته شهیر کشور، شهید فخری زاده گفت: به روح بزرگ ، بلند و همیشه جاوید ایشان ادای احترام می کنیم و بر قاتلین و ددمنشانی که خون پاک این عزیز را بر زمین ریختند لعن و نفرین ابدی نثار می‌کنیم. به دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم روزشان را تبریک می گوییم.

او ادامه داد: دو تذکر دارم که تذکر اول ماده 79 قانون شهرداری‌ها است. ابتدا متن ماده را می خوانم؛  همه پرداخت‌های شهرداری در حدود بودجه مصوب با اسناد مثبت و با رعایت مقررات آیین نامه مالی به عمل خواهد آمد. این اسناد باید به امضای رئیس حسابداری و شهردار که ذیحساب خواهند بود یا قائم مقام آنان که مورد قبول انجمن باشد برسد. آقای شهردار که از شورا رأی گرفتند، رئیس مالی شهرداری یا مسئول حسابداری هم از شورای قبلی رأی گرفته و هنوز تغییر نکرده اما قائم مقامان شهردار تهران در مناطق که شهرداران مناطقند باید از شورا به عنوان قائم مقام ذیحساب تاییدیه بگیرند.

امانی اضافه کرد: من به شهرداری تهران تذکر می‌دهم که لایحه تاییدیه قائم مقامان ذیحساب در مناطق را در اولین فرصت به شورا ارائه دهند که ادر دوره های قبل مرسوم بوده است. قائم مقامان ذیحساب مناطق تغییر کردند و هر چک یا سند مالی  که این آقایان امضا کنند اگر تاییدیه شورا را نداشته باشد بر خلاف این ماده قانونی خواهد بود و باید پاسخگو باشند.

این عضو شورا ادامه داد: تذکر دوم به بند دوم ماده 71 قانون شوراها و بازدیدی که از محله وردآورد  داشتم برمی‌گردد. این گزارش را به صورت خلاصه بیان می‌کنم؛  وقتی از مدیریت یکپارچه سخن می‌گوییم و آن را برای تهران نه یک ضرورت بلکه یک الزام فوری و آنی می‌دانیم نه برای تبلیغ و تخریب بلکه براساس درد دل و مشکلات مردم محلات کم برخوردار گزارش می‌کنیم. این بار از محله وردآورد در غرب تهران و منطقه 21 شهرداری می‌گویم که مردم بین استان تهران، شهر تهران و استان البرز گرفتار شدند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: در حالی که اداره مالیات غرب در مرکز این محله مستقر است مردم برای حل و فصل مشکلات مالیاتی خود باید به کرج مراجعه کنند که این از عجایب روزگار است. با این که شعبه‌ای از بانک صادرات در محله مستقر است باز هم ناچارند برای حل و فصل مسائل بانکی خود به کرج مراجعه کنند. محله ای که واحدهای صنعتی و تولیدی زیادی آن را محاصره کرده اما از داشتن یک درمانگاه محروم است و مردم برای تزریق آمپول و درمان‍های سرپایی باید به شهر قدس یا به تعبیر خود مردم به قلعه حسن خان و یا تهران سفر کنند.

او اضافه کرد: فقدان یک مرکز خرید که مایحتاج مردم را عرضه کند و حتی تعداد بسیار محدود مغازه و سوپری یکی دیگر از مشکلات مردم است که چشم امید آنان برای حل این مشکل به ملکی تحت عنوان گاراژ چهار هزار متری قدیمی است که سال‌ها پیش شهرداری تهران آن را تملک کرده و قرار بوده در بخشی از آن پس از عقب نشینی و اصلاح مهندسی چهارراه اصلی محله که ترافیک آن مردم و مراجعه کنندگان را در طول روز کلافه می‌کند مجتمع تجاری  و مرکز خرید احداث شود اما به دلیل عدم پذیرش حق مکتسبه حدود  68 نفر که سرقفلی‌دار آن ملک محسوب می‌شوند و با شهرداری اختلاف دارند به سرانجام نرسیده است.

این عضو شورا تاکید کرد: محله‌ای که مردمش به شدت احساس تبعیض کرده و می‌گویند سال‌ها قبل زمینی به مخابرات دادیم که مرکز مخابرات ساخته شد اما اینک با تغییر ساختار و هوشمندسازی فرایندهای مخابرات مرکز در حال تعطیلی است و زمین اهدایی مردم هم به تعاونی مسکن کارکنان مخابرات اختصاص یافته و مردم برای انجام امور مخابراتی خود باید به چیتگر سفر کنند. این موضوع در مورد زمین پل کاروان سرای سنگی و پاسگاه انتظامی هم که قبل از انقلاب در آنجا مستقر بوده نیز صدق می کند و با برچیده شدن آن و انتقال کلانتری به چیتگر مردم احساس نادیده گرفتن و تبعیض می‌کنند.

امانی ادامه داد: این موضوع به حوزه مدیریت شهری علاوه بر ملک گاراژ هم تسری یافته و زمین چمن که اهالی آن را به شهرداری واگذار کردند هم تبدیل به یک موضوع اختلافی بین نمایندگان مردم و معتمدین محله و شهرداری منطقه شده است. مردمی که برای اداره امور خود ناچار به سفر هستند چه به تهران چه به کرج و چه به شهر قدس به خاطر نداشتن سیستم حمل و نقل عمومی یعنی اتوبوس و تاکسی متحمل هزینه زیادی می‌شوند و تنها اتوبوس محله که مسیرش میدان آزادی است 90 دقیقه زمان می برد.

او گفت: علی الرغم این که محله فضای سبز طبیعی و باغ‌های زیادی دارد اما یکی از باغ‌های بزرگ محله در ادوار گذشته برای ساخت تالار یا رستوران به بخش خصوصی واگذار شده و با اعتراض مردم اسکلتش در وسط باغ در بین درختان نیمه تمام رها شده ضمن این که بسیاری از باغ‌های محله هم به خاطر عدم رسیدگی و مصوبه شورای قبلی در حال خشک شدن و نابودی است. طرح تفصیلی محله مثل سایر محلات کم برخوردار که بافت فرسوده دارند و محدودیت‌های تبعیض آمیزی را طراحی کرده به نحوی که در یک معبر یک سمت با هفت طبقه مجوز و سمت دیگر که بافت فرسوده است با حداکثر سه طبقه مجوز امکان نوسازی و ساخت و ساز دارد و این برای ساکنین غیر قابل توجیه و آزار دهنده است.

رییس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران اضافه کرد: خوشبختانه برای اولین بار در محلاتی  که بنده رفتم وضعیت نظافت عمومی قابل قبول است. از مصادیق آسیب‌های اجتماعی از قبیل معتادین متجاهر، کارتن خواب و زباله گرد در سطح محله چیزی ندیدم.

او در ادامه الزامات دستگاه‌های مختلف برای بهبود شرایط محله «وردآورد» را برشمرده و گفت: از دانشکده علوم پزشکی ایران که مسئولیت کار درمان غرب تهران را بر عهده دارد خواستارم تا درمانگاهی شبانه روزی در محله ایجاد کند، زمین و خیر برای ساخت آن وجود دارد و فقط برای ساخت درمانگاه مجوز نیاز است. دوم؛ از اداره مخابرات خواستارم پاسخگویی و انجام امور اداری مردم در حوزه مخابرات را در همان مرکز سابق انجام دهد و مردم را ناچار نکنند که به کرج سفر کنند. زمینی که مردم به مخابرات هدیه داده‌اند را به یک مجموعه خدماتی و فرهنگی که مردم از آن استفاده کنند، تبدیل کنند.

امانی اضافه کرد: از اداره مالیات غرب تهران هم خواهش می‌کنم در همان اداره مالیات غرب که در مرکز محله مستقر است به امور مردم رسیدگی کند و مردم را ناچار نکند که به کرج سفر کنند.همزمان مردم از شهردار محترم تهران چند درخواست دارند؛ اول؛تعیین تکلیف گاراژ تملک شده و توافق با بهره برداران فعلی و ساخت مجتمع تجاری و مرکز خرید جهت رفع نیاز مردم. دوم؛ حل مشکل ترافیک و راهبندان چهارراه واقع در مرکز محله. سوم؛ تعیین تکلیف پروژه راه شده باغ معروف به فرمانفرما و اتصال آن به بوستان جنب باغ برای استفاده عموم مردم. چهارم؛ تعیین تکلیف زمین چمن احداث شده توسط شهرداری و واگذاری به معتمدان مردم جهت استفاده عموم اهالی. پنجم؛ بازنگری و اصلاح طرح تفصیلی محله و امکان نوسازی بافت فرسوده با بسته های تشویقی. ششم؛ کمک به مجموعه‌های اشتغالزایی و بازارچه زنان سرپرست خانوار و اختصاص فضای مناسب دائمی برای آنان. هفتم؛ تعویض سریع تابلوی نام شهیدان سرفراز نصب شده در کوچه‌ها و معابر که با باران و آفتاب به طور کامل سفید و محو شده است  که زیبنده نام و یاد آنان نیسیت.

او تاکید کرد: از شهردار تهران که دغدغه ایثارگری دارند و خودشان جزو ایثارگران دفاع مقدس هستند می‌خواهم یک بسیج عمومی در تهران دهند و همه تابلوهای نام شهدا که این بلا به سرشان آمده که علتش غفلت و بی‌توجهی ما بوده عکس و نام شهدا رنگ خود را به شهر باز گردانند.

کدخبر: 745095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟