سلامت روان مردم در دستور کار شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سلامت روان جامعه، این روزها با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی در وضعیت خوبی قرار ندارد و در برخی از مناطق تهران به واسطه شرایط اجتماعی و فرهنگی سلامت روان مردم بیشتر آسیب دیده است.

مسئله سلامت روان گرچه با وجود اقتصاد فعلی وضعیت بهتری پیدا نمی کند اما با افزایش نشاط بدون شک می توان شرایط را از وضع موجود به وضع مطلوب تری سوق داد که این مسئله امکان پذیر نیست مگر اینکه مسئولان شهری و غیر شهری اقدامات جدی انجام دهند.

امین توکلی زاده معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که برای بهبود سلامت روان مردم تهران چه برنامه هایی مد نظر دارید اظهار کرد: سلامت روان موضوعی است که با حوزه های مختلف ارتباط مستقیم دارد. یعنی مجموعه ای از عوامل دست به دست هم می دهند تا سلامت روان به خطر بیافتد. برای مثال منطقه 16 از نظر آسیب های اجتماعی در شرایط خوبی نیست که طبیعتا سلامت روان شهروندان در این منطقه بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد.

او ادامه داد: احساس بی عدالتی در محلات نیز یکی از موضوعاتی است که تاثیر مستقیم روی سلامت روان شهروندان دارد. یکی از کارهایی که می توان انجام داد تقویت حوزه فضاهای ورزشی است.

توکلی زاده تاکید کرد: ما باید سرانه های ورزشی مردم را با ارائه خدمات مناسب افزایش دهیم تا فضای نشاط و سلامتی در جامعه گسترش پیدا کند و ما بتوانیم به خواسته خود که بهبود سلامت روان جامعه است، برسیم.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا برای همه مناطق یک دستورالعمل واحد خواهید داشت اظهار کرد: هر منطقه اقتضائات خودش را دارد و بر اساس آسیب های محل و همچنین استعدادها و ظرفیت های محلات ما برنامه ریزی های لازم را با مشارکت خود مردم به سرانجام خواهیم رساند.

توکلی زاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در بیلبوردهای شهری جای آموزش مسئولیت اجتماعی خالی است اظهار کرد: ما به اقتضا عمل کردیم. مثلا زمان واکسیناسیون کل تبلیغات شهری برای آموزش مردم پای کار آمد تا آنها را برای انجام واکسیناسیون ترغیب کند.

  معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه در حوزه واکسن اتفاقات خوبی در تهران رخ داد تاکید کرد: شهرداری وظیفه میدانی و رکنی در زمینه واکسن نداشت اما وقتی ما دیدیم که اولویت مردم سلامت آنها است ما و سایر مجموعه های شهرداری از جمله سالن های ورزشی و سالن های بحران ما پای کار آمدند و نتیجه آن را دیدیم.

کدخبر: 739311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟