افزونه اختصاصی کم بینایان در پایگاه‌ اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه های عمومی ایجاد شد

افزونه‌ای در زمینه دسترسی آسان تر کم بینایان به اطلاعات پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به صورت آزمایشی در پایگاه اطلاع رسانی این نهاد فعال شده است.

به گزارش رکنا از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در ادامه رویکرد ویژه نهاد در دوره اخیر مدیریتی خود در توجه و ارائه خدمات به اقشار خاص جامعه، به منظور دسترسی بهتر و بهره‌مندی کم بینایان از اخبار و اطلاعات منتشر شده در پایگاه‌های خبری و اطلاعاتی نهاد افزونه‌ای اختصاصی در پایگاه‌ اطلاع رسانی نهاد (iranpl.ir) ایجاد شده است.

این افزونه که در این مرحله به صورت آزمایشی در پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به بهره‌برداری رسیده است در صورت جلب رضایت کاربران بخش نابینایان سراسر کشور در تمامی درگاه های نهاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا این قشر بتوانند از فضاهای خبری و اطلاعاتی نهاد استفاده و بهره‌وری لازم را داشته باشند.

گفتنی است ۶۰ بخش نابینایان و کم بینایان در کتابخانه‌های عمومی فعال است و ۵۴ کتابدار نابینا و کم بینا در این بخش‌ها در حال فعالیت هستند و به جامعه  حدودا ۱۰ هزار نفری نابینایان و کم بینایان عضو کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور خدمت رسانی می‌کنند.

کدخبر: 728476 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟