روزانه 1600 مورد تصادف در شهر تهران داریم

یکی از الزامات برای رانندگان داشتن مثلث شبرنگ در خودرو است.باید بعد از تصادفات حتما از مثلث شبرنگ و علایم هشداردهنده استفاده شود

به گزارش رکنا، سرهنگ محمد رازقی در خصوص تصادفات و ایمن سازی در تصادفات  در پلیس راهور تهران بزرگ  توضیح داد .

وی افزود : متاسفانه تصادفات یکی از معضلات ترافیکی در شهر تهران است و روزانه حدود 1600 مورد تصادف داریم که هر 51 ثانیه یک تصادف در شهر تهران روی می دهد .

سرهنگ رازقی گفت : این تصادفات از  تصادفات جزیی که طرفین با یکدیگر سازش کرده و محل را ترک می کنند تا تصادفات خسارتی  شدید و تصادفات جرحی  و فوتی می باشد که بنابر آمارهای تماس شهروندان با پلیس 110 در شهر تهران  می باشد .

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود : برخی تصادفات موجب بروز خسارات جبران ناپذیری می شود که دانستن اینکه ما بعد از تصادف چه کاری انجام دهیم نکته بسیار مهمی می باشد .

وی  گفت : اطلاع از اینکه اگر تصادف کردیم اعم از اینکه چه مقصر و چه غیر مقصر بودیم و چه وظایفی داریم و چه کاری باید انجام دهیم بسیار مهم است و می بایست مد نظر شهروندان باشد .

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : برخی تصادفات که روی می دهد تصادفات ثانویه است یعنی تصادفی اتفاق افتاده مخصوصا در محورهای بزرگراهی و جایی که سرعت ها بالاست بدلیل اینکه طرفین تصادف ایمن سازی نکرده اند تصادف  دومی همان جا با همین وسایل نقلیه اتفاق می افتد .

رازقی ادامه داد : درصدی از تصادفات ما در شهر تهران به این صورت است که وظایف کسانی که تصادف  کرده اند را دو چندان می کند کسانی که در محل حضور دارند نباید در آن محل تصادف تجمع کنند ایمن سازی را می بایست رعایت و انجام دهند .

وی افزود  : ایمن سازی حتما می بایست با مثلث شبرنگ انجام شود و با فاصله ای مناسب  و با توجه به محلی  که این تصادف روی داده است و در روز شب با توجه به دید رانندگان طرفین باید کاری کنند که رانندگان عبوری از وقوع تصادف  مطلع شوند تا برخورد بعدی صورت نگیرد .

وی گفت : در فاصله 70 متری در روز  و فاصله 200 متری در شب و جاهایی که دید کم است از علایم ایمنی  و مثلث شبرنگ استفاده شود تا از تصادفات بعدی  جلوگیری شود .

سرهنگ رازقی بیان داشت : یکی از ملزومات و وسایلی که بودن آن در خودرو یک نیاز است همین مثلث شبرنگ می باشد که برای ایمنی هر چه بیشتر  مثلث شبرنگ می بایست در خودرو باشد .

کدخبر: 717677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟