جلسه اضطراری رعایت پروتکل ها صبح یکشنبه تشکیل می شود

علیرضا رئیسی، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، گفت: با دستور رئیس جمهور و درخواست وزیر بهداشت صبح یکشنبه جلسه اضطراری برای اجرا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با حضور وزیر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش رکنا، وی با اشاره به افزایش تعداد شهرهای قرمز کرونایی، افزود: ۱۶۹ شهر در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهر نارنجی و ۱۱۴ شهر در وضعیت قرار دارند که این موضوع نشان دهنده پیشرفت سریع ویروس دلتا در کشور است.

میزان بستری روزانه بیماران مبتلا به کرونا در کشور

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: میزان بستری روزانه بیماران مبتلا به کرونا در کشور در حال حاضر از مرز ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر در حال عبور است، و وقتی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۴۸ درصد است باید در انتظار درگیری بیشتر شهرها با ویروس جهش یافته کرونا باشیم.

وی با انتقاد و نگرانی از رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور، افزود: با توجه به گردش و قدرت سرایت بالای ویروس دلتا، عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه موجب افزایش تعداد بیماران می‌شود.

رئیسی با عنوان این مطلب که طرح شهید سلیمانی در گام پنجم بر واکسیناسیون متمرکز است، گفت: صفر تا صد برخی از مراکز واکسیناسیون و حوزه‌های بیماریابی به کمک نیروهای بسیج و مسلح خدمات رسانی می‌شود.

وی با اعلام اینکه تا چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ همه افراد بالای ۶۰ سال واکسینه می‌شوند، افزود: تمام ۷۵ مرکز تزریق واکسن در تهران و ۸۰۰ مرکز در سطح کشور بدون مشکل کار واکسیناسیون هموطنان را انجام داده‌اند.

کدخبر: 705826 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟