هشدار سیلاب ناگهانی در این استان ها/ کاهش دمای هوا

براساس پیش بینی های هواشناسی، طی امروز تا سه شنبه در برخی استان ها شاهد وقوع سیلاب خواهیم بود. با توجه به کاهش دما و افزایش باران و رگبار در یکسری استان ها، هواشناسی از احتمال سیلاب در برخی استان ها خبر داد. سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرده است که دمای هوا طی روزهای آینده کاهش می یابد. بنا به گفته سازمان هواشناسی از سه شنبه تا پنجشنبه در استان های ساحلی شاهد بارش پراکنده هستیم. علاوه بر این هواشناسی اعلام کرد که در منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد.

به گزارش رکنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا دوشنبه 14 تیرماه 1400 در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان طی بعدازظهر رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده که برای فردا شدت ناپایداری‌های همرفتی در این مناطق بیشتر است.

امروز و فردا افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل و روزهای سه شنبه تا پنجشنبه با شمالی شدن جریانات، کاهش نسبی دما در این مناطق روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از سه شنبه تا پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده روی می‌دهد. امروز در منطقه زابل وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می‌شود. روزهای یکشنبه تا سه شنبه شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: تشدید بارش های موسمی همراه با رشد ابرهای همرفتی

زمان شروع: بعدازظهر یکشنبه 1400/04/13

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه 1400/04/15

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با گردوخاک بویژه در ساعات بعدازظهر و با احتمال تگرگ در مناطق مستعد

منطقه اثر:

یکشنبه 1400/04/13 :جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان.

دوشنبه 1400/04/14 : جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان.

سه‌شنبه 1400/04/15 : جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌های و معابر، احتمال برخورد صاعقه، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی.

توصیه: اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دامها در مراتع مرتفع و تقویت سازه های موقتی

کدخبر: 702034 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟