اطلاعیه دبیرخانه ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره عدم ممنوعیت سفرهای نوروزی 1400

به گزارش رکنا، در پی طرح برخی ادعاهای تکراری در خصوص فرایند تصمیم‌گیری درباره وضع نشدن ممنوعیت سفر در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۰ در ستاد ملی مبارزه با کرونا و انتساب این تصمیم به شخص رئیس‌جمهور از سوی یکی از نامزدهای محترم انتخابات ریاست‌جمهوری توضیحات ذیل به استحضار ملت شریف ایران می‌رسد:

۱-متاسفانه این ادعا بدون اطلاع از فرایند تصمیم گیری در ستاد ملی کرونا و براساس داده های نادرست اظهار می شود، اساساً فرایند تصمیم‌سازی در حوزه کرونا چنانکه پیش از این به کرات توضیح داده شده،‌ چندلایه‌ای و تابع سازوکارهای روشنی است.

مصوبات مربوط به مدیریت کرونا در ابتدا در کمیته‌های تخصصی، پس از آن هم به ترتیب در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی و جلسه روسای کمیته‌های تخصصی و نهایتا در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت عبور از هر چهار مرحله، مصوب تلقی شده و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

۲- موضوع سفرهای نوروزی در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و با حضور نمایندگان همه دستگاههای اجرایی، قضایی، انتظامی و امنیتی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا خروجی آن جلسه مبنی بر استمرار اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند ( آزاد بودن سفر به مناطق زرد، آبی و ممنوعیت سفر به مناطق نارنجی و قرمز) در ایام تعطیلات نوروز به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه گردید.

در جلسه ستاد ملی کرونا نیز تصمیم مورد نظر با نظر اجماع اعضای جلسه (که با حضور نمایندگان همه دستگاه‌ها از جمله دادستان محترم کل کشور به نمایندگی از رئیس محترم قوه قضائیه،‌ تشکیل شد) مورد تصویب قرار گرفت و ابلاغ گردید. بنابراین ادعای تصمیم‌گیری شخصی رئیس‌جمهور یا هر مرجع یا نهاد دیگری در این خصوص بیانی نادرست و سیاسی وبه دور از انصاف می باشد.

نظر به مراتب فوق، لازم است نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ضمن پرهیز از طرح مباحث بی‌پایه و اساس در خصوص سیاست‌گذاری کرونا ، از سیاسی کردن این مسئله ملی خودداری کنند و دستاوردهای کشور در مبارزه با بلیه کرونا را که به برکت حمایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری، همراهی و همدلی مردم شریف ایران و فداکاری و از‌جان‌گذشتگی مدافعان سلامت به دست آمده است را فدای کاربردهای سیاسی و انتخاباتی نکنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696093 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟