پلمپ 177 مغازه متخلف کرونایی در پایتخت

کرونا در کشورمان همچنان جولان می دهد و لازم است برای مهار آن تمامی موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

به گزارش رکنا، سعید تعاملی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان تهران گفت: همچنین ۳ هزار و ۲۴ واحد نیز اخطار دریافت کردند.

وی گفت: سامانه‌های مسافربری، نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها کمترین میزان رعایت شیوه نامه‌ها را دارند بنابر این بازرسی‌ها از این واحد‌ها باید استمرار پیدا کند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها که در دوران اعمال محدودیت‌های کرونایی کمترین خسارت را دیده اند در بحث رعایت پروتکل‌ها نیز کمترین رعایت را دارند و بعد از آن نیز رستوران‌ها هستند که کمتر رعایت می‌شود.

تعاملی در ادامه به بحث تست‌های کرونا اشاره کرد و گفت: ۲۰ میلیون آزمایش کرونا انجام شده که در واقع نباید اهمیت آزمایش و تست‌های کرونا را در بحث مدیریت و کنترل بیماری از دست بدهیم و آن را کم اهمیت جلوه کنیم.

وی افزود: طبق شنیده‌ها سازمان نظام پزشکی به مطب‌های خصوصی نیز تست‌های کرونا را داده است و در واقع آن‌ها مجوز تست رهگیری کرونا را از بیماران خود دارند و مبلغ آن نیز ۶۰ هزار تومان است که در این خصوص امیررضا دلاوری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت تست سریع برای غربالگری ساده نیست بلکه برای افراد در معرض تماس است که در بحث مصوبات شیوه نامه‌ها نیز به آن اشاره شده است.

همچنین استاندار تهران نیز در این خصوص گفت: اینکه فردی برای معاینه چشم یا گوش به پزشکی مراجعه می‌کند، مجبور باشد تست کرونا بدهد این درست نیست و باید پیگیری شود که اگر این کار انجام می‌شود، متوقف شود.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه گفت: سوش هندی و آفریقایی بیماری کرونا در استان هرمزگان دیده شده است بنابر این نمی‌توان ابراز امیدواری کرد که موج چهارم کرونا طی شده و ممکن است موج جدید نیز به این زودی شروع نشود.

تعاملی افزود: در کل تهران یک میلیون و ۷۲۸ دُز واکسن دریافت شده است که ۷۵۵ هزار و ۹۴۷ دُز آن در نوبت‌های اول و دوم تزریق شده و بقیه نیز در نوبت تزریق است.

وی گفت: در کل ۵ میلیون و ۴۴۷ دُز واکسن وارد شده است.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 692867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟