مونسان: تصویب سند راهبردی گردشگری از اقدامات موثر دولت دوازدهم است

سند راهبردی گردشگری به گفته مونسان، از اقدامات موثر دولت دوازدهم بود که در این دولت تصویب شد.

به گزارش رکنا، علی‌اصغر مونسان در حساب کاربری خود در توییتر از حمایت ویژه حسن روحانی رییس جمهوری از توسعه زیرساخت‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی تشکر کرد.

وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: مایه دلگرمی است که رئیس جمهور در سخنان خود، کارنامه گردشگری کشور را افتخاری برای دولت دانستند.

مونسان تاکید کرد: در دولت دوازدهم، اقدامات موثری چون تصویب سند راهبردی گردشگری انجام شد که بدون عنایت دکتر روحانی میسر نبود.

به گزارش ایرنا، شصت‌ونهمین برنامه افتتاح طرح‌های ملی برای جهش تولید که روز پنجشنبه ۶ خرداد برگزار شد که به طرح های ملی وزارت میراث فرهنگی اختصاص داشت. در این آیین با دستور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، بهره‌برداری از ۵۲۶ طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سراسر کشور با ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۳۷ میلیاردتومان آغاز شد.

روحانی در این برنامه با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در ۸ سال گذشته در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم احقاق حقوق مردم در بخش میراث‌فرهنگی و بخش گردشگری است که به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم.

رییس جمهوری استرداد ۲ هزار و۷۲۳ شیء و آثار تاریخی از کشورهایی مثل آمریکا و اروپا، توسعه زیرساخت‌ها، آبادانی روستاها از گازرسانی، ‌برق‌رسانی و آب‌رسانی تا توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی، جاده‌ای و احداث مدارس و خانه‌های بهداشتی و تبدیل روستاها به جاذبه گردشگری را در چارچوب احقاق حقوق مردم ارزیابی و تاکید کرد که همه مناطق کشور ظرفیت تبدیل شدن به جاذبه‌های گردشگری را دارند.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید با هدف تنوع‌بخشی به حوزه گردشگری، اقدامات بسیار زیادی در زمینه توسعه روستاها انجام شده که به راحتی قابل مشاهده است، گفت: امروز روستاهای ما برای ماندگاری جاذبه دارند و در حوزه اشتغال روستایی اقدامات بسیار زیادی انجام شده است.

روحانی با تاکید بر این که تنوع‌بخشی به بخش گردشگری بسیار ارزشمند است، گفت: تنها آثار تاریخی و فرهنگی نیست که جاذبه دارد البته آثار تاریخی و فرهنگی ارزش خود را دارند اما می‌توانیم روستاها و مناطق مختلف را با ایجاد بوم‌گردی‌ها به جاذبه های گردشگری تبدیل کنیم.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 691565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟