محسن هاشمی: پل های عابر پیاده تهران ایمن سازی می شود / 25 طرح و 27 لایحه در شورای شهر باقیمانده است

محسن هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: هنوز 25 طرح که خود اعضای شورای شهر پیش از این ارائه کرده اند و 27 لایحه که شهرداری ارائه کرده، برای رسیدگی در این دوره از شورای شهر تهران باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محسن هاشمی ، رئیس شورای شهر تهران امروز در پایان دویست و نود و پنجمین جلسه دوره پنجم شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز به موقع راس ساعت 9 صبح تشکیل شد و اتفاقا شیوع کرونا باعث شده است که جلسات ما به صورت منظم برگزار شود، چون هر کسی که نمی تواند در جلسه به صورت حضوری شرکت کند، می تواند به صورت مجازی در جلسه حاضر شود و شاید بعدا از پایان کرونا هم یک مصوبه در این زمینه شود که هم در مجلس و هم در شوراهای شهر جلسات به صورت ترکیبی برگزار شود.

وی افزود: اولین دستور جلسه امروز، سرمایه گذاری شهرداری تهران در دو هتل در شهر تهران بود که یکی از آنها توسط کمیسیون مربوطه رد و یکی دیگر تایید شده بود، اما در هر دو مورد بحث های زیادی صورت گرفت و در نهایت اعضای شورای شهر به دلایل مختلفی به این اقدام شهرداری تهران مجوز ندادند.

هاشمی درباره دلیل مخالفت اعضای شورای شهر با سرمایه گذاری شهرداری روی این هتل ها توضیح داد: یکی از این هتل ها قرار بود روی زمین فضای سبز تشکیل شود و هتلی هم که به پیش از آن در کمیسیون با سرمایه گذاری شهرداری روی آن موافقت شده بود، امروز به دلیل وجود این هتل در یک منطقه پرترافیک مسکونی، اعضا با مشارکت شهرداری در این پروژه مخالفت کردند. اما بخش خصوصی اگر همچنان مصر به اجرای این پروژه است، می تواند مسیر قانونی آن را طی کند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امروز همچنین درباره ایمن سازی پل های عابر پیاده در سطح شهر تهران در جلسه شورای شهر بحث شد. در شهر تهران بیش از 800 پل عابر پیاده وجود دارد که روز به روز افزایش می یابد و این پل ها باید از جنبه های مختلفی ایمن سازی و مناسب سازی شود تا هم از نظر کاهش دید معبر خطری نداشته باشد و هم معلولان بتوانند از پل ها عبور کنند. به همین دلیل، امروز طرح ایمن سازی پل های عابر پیاده تهران در شورای شهر به تصویب رسید و قرار شد شهرداری در آینده طرح جامعی را در این زمینه به شورا ارائه دهد.

وی درباره دستور کار روزهای پانی شورای شهر تهران عنوان کرد: هنوز 25 طرح که خود اعضای شورای شهر پیش از این ارائه کرده اند و 27 لایحه که شهرداری ارائه کرده، برای رسیدگی در این دوره از شورای شهر باقی مانده است که باید با سرعت بیشتری در کمیسیون ها رسیدگی شود و به هیات رئیسه بیاید تا هیات رئیسه بتوانند آن را در دستور کار قرار دهد.

رئیس شورای شهر تهران در پایان تصریح کرد: به همین دلیل، من امروز به همکاران تذکر دادم که این کار با سرعت عمل بیشتری انجام شود تا پایان این دوره شورا حداقل بتوانیم نیمی از این طرح ها و لوایح را به نتیجه برسانیم. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 688630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟