نادری: تایید صلاحیت 90 درصد نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران

انتخابات 1400 / احمد نادری در این باره گفت:‌ حدود 90 درصد داوطلبان انتخابات شورای شهر تهران تأیید صلاحیت شدند که آمار قابل توجهی است.

به گزارش رکنا، احمد نادری، رئیس هیات نظارت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران ضمن اعلام این خبر در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: گلایه ما از دولتمردان و سخنگوی دولت آن است که آمار غلطی به مردم ارائه کرده و عنوان کردند که 80 درصد رد صلاحیت در شهر تهران وجود دارد که همین آمار موجب بهره‌برداری‌های سوء علیه مجلس و هیات نظارت بر انتخابات شوراها شد که این آمار به هیچ وجه صحت نداشت.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران تصریح کرد: اکثر رد صلاحیت‌ها به دلیل مسائل مالی و اقتصادی است و متأسفانه اکثر اعضای شورای شهر دوره پنجم عملکرد خوبی در این بخش نداشته‌اند و به همین دلیل رد صلاحیت شده‌اند که نشان‌دهنده ضعف قانون و نظارت و تأیید صلاحیت‌ها است.

نادری درباره اعلام اسامی ‌نهایی نامزدهای انتخابات شورای شهر گفت: این اسامی ‌به‌صورت قطعی 16 خرداد و از طریق مراجع رسمی ‌اعلام می‌شود ضمن اینکه پیش‌بینی ما برای استقرار 6 هزار صندوق رأی در استان تهران است، البته این آمار هنوز قطعی نشده؛ با صندوق‌های سیار مخالف هستیم، ولی می‌کوشیم صندوق‌های ثابت انتخابات شوراها را افزایش دهیم.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران افزود: مردم که تخلفاتی را از نامزدهای انتخابات شوراها مشاهده می‌کنند، می‌توانند به هیئت‌های نظارت شهرستانی مراجعه کرده و گزارش خود را ثبت کنند، البته ما در هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران بر این روند نظارت داریم.

وی بدون اشاره به نام سپنتا نیکنام تصریح کرد: در روزهای اخیر شائبه‌ای مبنی بر رد صلاحیت یکی از افرادی که غیر دین رسمی ‌کشور را داشت به‌وجود آمد که قویا این موضوع را رد می‌کنم و تاکید دارم رد صلاحیت این فرد به دلایل مذهبی، ‌سیاسی و عدم التزام به اسلام نبوده است. البته این رد صلاحیت به دلیل مسائل غیرسیاسی بوده است که اگر آن فرد به ما مراجعه کند مستندات آن را نشان خواهیم داد. این در حالی است که ما حتی تأیید صلاحیت برخی نامزدهای زرتشتی و مسیحی در هیات نظارت بر انتخابات شوراها را داشتیم. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 688573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟