پاسخ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مصاحبه حجت الاسلام پژمانفر

نهاد کتابخانه های عمومی کشور به مصاحبه نماینده مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.

به گزارش رکنا، در پی مصاحبه های اخیر حجت الاسلام پژمانفر نماینده محترم مجلس شورای اسلامی به خصوص مصاحبه اخیر با موضوع بررسی تخلفات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کمیسیون اصل ۹۰ توضیحات زیر جهت تنویر افکار عمومی و رفع شبهات ایجاد شده ارایه می شود:

۱. ایشان در طول بیش از یک‌سال‌ونیم گذشته طی مکاتبات متعددی مواردی را نسبت به نهاد اعلام کردند که پاسخ دقیق برای ایشان ارسال شد، اما ظاهراً به هیچ‌یک از پاسخ‌ها توجهی نشده و نشانۀ این ادعا تکرار برخی سؤالات درحالی‌که پاسخ کامل و گزارش مشروح آن قبلاً برای ایشان ارسال شده است، می‌باشد.

۲. برخی از سؤالات که ایشان به‌عنوان تخلفات نام برده‌اند صرفاً از شایعات و تهمت‌های منتشره در فضای مجازی صورت گرفته که البته پاسخ آنها نیز داده شده است.

۳. ایشان در یکی از مصاحبه‌های اخیر اعلام کرده‌اند که به بررسی عملکرد نهاد خواهند پرداخت درحالی‌که اولاً رسیدگی به عملکرد نهاد در حیطۀ وظایف کمیسیون فرهنگی می‌باشد و کمیسیون اصل نود به بررسی شکایت‌ها از دستگاه‌ها می‌پردازد.

ثانیاً مجلس محترم نمایندۀ ناظری به تصویب مجلس در هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور دارد و عجیب این است که نکات مطرح‌شده به‌عنوان تخلفات نهاد به هیچ‌وجه با نمایندۀ ناظر مجلس در نهاد مطرح نشده است.

۴. در مورد افزایش حقوق و مزایای کتابداران به ایشان پاسخ مستدل و مشروح و با آمار دقیق ارائه شد که چرا در سال ۱۳۹۹ نهاد امکان افزایش بخش باقی‌مانده از پنجاه درصد را نداشته است.

۵. طبیعی است امکان افزایش حقوق کتابداران نیازمند مساعدت نمایندگان محترم در افزایش بودجه سال ۱۴۰۰ نهاد بوده که البته برخی از نمایندگان محترم تلاش و مساعدت قابل‌توجهی در این زمینه به عمل آوردند اما از سوی ایشان که در اطلاعیه‌ها خود را خواهان افزایش حقوق کتابداران نشان می‌دهند کمترین تلاش و مساعدت برای ترمیم بودجۀ نهاد صورت نگرفته است.

۶. البته در مورد نظرات واقعی ایشان در مورد امکان پرداخت حقوق و مزایای کتابداران از نیم‌درصد نیز مطالب دیگری موجود است که در صورت لزوم اعلام خواهد شد.

۷. دربارۀ برخی از ادعاهای ایشان، دستگاه‌های مسئول نظارتی عدم تخلف نهاد را رسماً به ایشان اعلام کرده‌اند، با این حال، ادعای تخلف نهاد از سوی ایشان تکرار می‌شود.

۸. طبیعی است استفاده از احساسات پاک کتابداران و ادعای افزایش ۷۵ درصدی حقوق آن هم بدون توجه به مقررات، میزان اعمال‌شده در سال قبل، و بودجه و درآمد نهاد اقدامی صحیح نیست.

۹. اینکه علیرغم پاسخ کتبی و مستدل نهاد در مورد افزایش حقوق کتابداران، تعداد کتابخانه های تأسیس‌شده و... ایشان قبل از برگزاری جلسه، دو بار مصاحبه کرده و نهاد را به تخلفات متعدد متهم می‌کنند جای تعجب دارد. انتظار طبیعی این بود که فرایند قانونی طی شود و پس از تشکیل کمیسیون و استماع پاسخ‌های نهاد و ارائۀ مدارک قانونی، نسبت به اعلام احراز تخلف یا عدم تخلف اعلام نظر شود.

لذا ادعای تخلف‌های متعدد نهاد در رسانه‌ها به این شکل جز خدشه به حیثیت خدمتگزاران این نهاد نمی‌باشد.

۱۰. متعاقباً گزارش‌های مستند عملکرد نهاد برای اطلاع عموم منتشر می‌شود.   آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 685596 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟