سه بیمارستان‌ در اهوازبه مخازن کرایوژنیک اکسیژن مایع تجهیز شدند

به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر غلامرضا ساری زاده بیان کرد: با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان، باهدف افزایش ظرفیت تامین و ارائه هرچه بیشتر اکسیژن مورد نیاز در امر درمان بیماران، یک دستگاه مخزن ١٠ تنی اکسیژن با اعتباری بالغ بر ١١ میلیارد ریال برای بیمارستان رازی خریداری و نصب شد.

مخزن های کرایوژنیک (زمستیک) برای نگهداری و حمل اکسیژن مایع، نیتروژن مایع و گاز طبیعی مایع شده (LNG ) کاربرد دارد. این مخازن بصورت دو جداره و برای کار در دمای بسیار سرد منفی ۱۹۶ درجه سلسیوس، طراحی و ساخته می شوند. از تکنولوژیهای به کار رفته در این مخازن خلاء بالا، دمای سرد و همچنین فرآیندهای تمیزکاری و تولید است.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر مخزن جدید، بیمارستان رازی با بهره گیری از ۶ دستگاه اکسیژن ساز، در مجموع با ظرفیتی بالغ برسه هزار و ۳۰ لیتر در دقیقه و تعداد ٤٠٠ عدد کپسول ۴۰ لیتری، اکسیژن مورد نیاز بیماران بستری در آن مرکز را تامین می‌کند.

ساری زاده اظهار داشت: این مخزن ۱۰ هزار لیتری قابلیت تامین اکسیژن مورد نیاز ۱۰۰ تخت بیمارستانی را دارد و قابل شارژ پیاپی است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با بهره گیری از این مخازن که برای اولین بار در مراکز درمانی دانشگاهی نصب و به بهره برداری می رسند، ضریب اطمینان و سلامت تامین اکسیژن با خلوص بالای مورد نیاز، در روند درمان مبتلایا به کووید ۱۹ و سایر بیماران بگونه ای اساسی فراهم خواهد شد.

وی در ادامه از خریداری دو مخزن کرایوژنیک دیگر هر کدام با ظرفیت ٢٠ تن، با هزینه ای بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال جهت مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) و گلستان اهواز خبر داد که هم اکنون مخزن ۲۰ تنی بیمارستان امام خمینی (ره) در حال نصب و راه اندازی است و مخزن بیمارستان گلستان توسط شرکت تولید کننده در حال ارسال است.

ساری زاده تاکید کرد: با تامین هر چه بیشتر اکسیژن و افزایش خلوص آن می‌توانیم شاهد تسریع در روند بهبودی بیماران عزیزمان باشیم.

بر اساس آخرین اعلام رنگ بندی شهرستان‌ها از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعداد شهرستان‌های قرمز خوزستان از ۱۰ به هفت شهرستان شامل اهواز، بهبهان، اندیمشک، شوش،ماهشهر، باغملک و ایذه کاهش یافته است .

همچنین ۱۱ شهرستان مسجدسلیمان، دزفول، رامهرمز، شوشتر، کارون، رامشیر، دشت آزادگان، خرمشهر، آبادان، امیدیه و شادگان در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان‌های هفتکل، باوی، حمیدیه، گتوند، اندیکا، هندیجان، لالی، آغاجاری و هویزه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 684243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟