بسترهای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در مشهد فراهم است

به گزارش رکنا، در خصوص نحوه برگزاری انتخابات شورای شهر با بیان این مطلب اظهار کرد: در شش کلان‌شهر کشور و برخی دیگر از شهر انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای هر شعبه حداقل یک دستگاه پیش‌بینی شده و برای برخی از شعب نیز تا سه دستگاه را برای رعایت فاصله‌گذاری می‌توانیم پیش‌بینی کنیم و این بستر کاملا در شهر مشهد فراهم است.

معاون استاندار و فرماندار مشهد با بیان اینکه «مشهد را برای انتخابات شورای شهر به 19 منطقه تقسیم کرده‌ایم»، عنوان کرد: برای هرمنطقه کارشناس و دانشجویانی که درحوزه فناوری اطلاعات و کامپیوتر مسلط هستند انتخاب کردیم که از سه ماه گذشته در حال انجام آموزش هستند.

هاشمی تصریح کرد: دو روز گذشته مسئولان فناوری اطلاعات این 19 مناطق را دعوت و جلسه توجیهی برای آنان برگزار کردیم. در اولین جلسه و تا هفته آینده یا نهایتا پایان اردیبهشت ماه سعی می‌کنیم نمونه‌ای از دستگاه‌ها را به مشهد بیاوریم تا آموزش نیروها را آغاز کنیم.

معاون استاندار و فرماندار مشهد ضمن امیدواری نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهبود وضعیت تا زمان انتخابات شورای شهر، بیان کرد:اگر وضعیت کشور مطلوب نشد هم وزارت کشور و هم استانداری و فرمانداری تدبیر و پیش‌بینی کرده‌اند که انتخابات به گونه‌ای برگزار شود تا تمامی پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت شود.

هاشمی در رابطه با مزایای برگزای انتخابات به‌صورت الکترونیک خاطرنشان کرد: در انتخابات تمام الکترونیک هم دقت کار و هم سرعت کار از لحاظ شمارش آرا برای ما فراهم خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه از لحاظ برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک با هیچ کمبودی به لحاظ سخت‌افزاری مواجه نیستیم، ادامه داد: نسبت به دوره گذشته انتخابات شورای شهر قریب به 50 درصد شعب را افزایش داده‌ایم و با هیچ کمبودی مواجه نیستیم، بستر، تجهیزات و امکانات به‌طور کامل فراهم است و امیدواریم مردم حضور پرشوری پای صندوق‌های رای داشته باشند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 682426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟