وزیر بهداشت: در دوران کرونا نقش بی بدیل متخصصان علوم آزمایشگاهی دیده شد

دوران کرونا باعث دیده شدن زحمت اقشار مختلف شد.

به گزارش رکنا، سعید نمکی در پیامی به مناسبت فرار رسیدن روز علوم آزمایشگاهی با تبریک حکیم اسماعیل جرجانی و روز علوم آزمایشگاهی، نوشت: سی ام فروردین ماه، زادروز حکیم اسماعیل جرجانی و پاسداشت قریب یک قرن تلاش ارزشمند و ماندگار این دانشمند بزرگ ایرانی، روز علوم آزمایشگاهی نام گرفته است.

وی افزود: همکاران، کارشناسان و متخصصان علوم آزمایشگاهی، پشتیبانان علوم پزشکی و دیده بانان تیزبین سلامت عمومی هستند و در بحران همه گیری جهانی کرونا و در مقابله سخت و صعب با این ویروس منحوس، نقش بی بدیل تلاشگران علوم آزمایشگاهی بیش از هر بار به چشم آمد و ارزش های این قشر از همکارانمان بیش از پیش نمودار شد.

وی ادامه داد: در آستانه زاد روز این دانشمند فرزانه و در روز علوم آزمایشگاهی، فرصت ذی قیمتی است تا به رسم ادب و ارادت به ساحت با سعادت تلاشگران و رهپویان علوم آزمایشگاهی، سر تعظیم فرود آورده و از زحمات و تلاش های موثر این عزیزان در سراسر این سرزمین، قدردانی و سپاسگزاری کنم.

علوم آزمایشگاهی بالینی یکی از شاخه های علوم پزشکی است و بیشتر با آنالیز آزمایشگاهی خون ، مایعات و بافت های بدن انسان با هدف تشخیص بیماری ، پیگیری درمان و حفظ سلامت افراد جامعه سر و کار دارد.

سی‌ام فروردین ماه هر سال مصادف با روز علوم آزمایشگاهی است و علت نامگذاری این روز از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تقدیر از مقام شامخ حکیم احمد گرگانی (جرجانی)، طبیب و پزشک حاذق و برجسته قرون پنج و شش هجری ملقب به «حکیم جرجانی» است. ایشان آزمایشگر، پژوهنده، پزشک نابغه و تیزهوشی است که پزشکی تنها یکی از دانش‌های او بود.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 679134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟