مرحله بعدی توزیع واکسن در خراسان رضوی مشخص نیست

به گزارش رکنا، محمدجعفر صادقی اظهار کرد: بخش خصوصی و مطب‌ها نیز افرادد از طریق سازمان نظام پزشکی واکسیناسیون می‌شوند. همچنین تعدادی از واکسن‌ ها را برای خانه‌های سالمندان از طریق بهزیستی و پاکبان‌ها در نظر گرفتیم که بخشی از آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه هر واکسنی که تاییدیه وزارت بهداشت را بگیرد، از نظر ما نیز مورد تایید است، عنوان کرد: تاکنون واکسن‌های اسپوتنیک وی روسیه، بهارات بیوتک هند و سینوفارم چین در واکسیناسیون این افراد مورد استفاده قرار گرفته است.

صادقی افزود: واکسیناسیون تمامی گروه‌های ذکرشده و کادر درمان، بهداشت و بخش خصوصی در استان به طور کامل انجام نشده و در دست اقدام است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نباید به مسئله تعداد واکسن ها ورود پیدا کنیم، گفت: هدف ما این است که تلاش‌های دولت در این خصوص را زیر سوال نبریم. مسئله اصلی این است که ما تعداد زیادی از واکسن‌های تهیه‌شده را در اختیار بخش درمان قرار دادیم و این بخش نیز بر اساس اولویت‌ها شروع به واکسیناسیون کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که مرحله بعدی توزیع واکسن در استان چه زمانی خواهد بود، گفت: هنوز مشخص نیست که چه زمانی مرحله بعد توزیع انجام می‌شود. آخرین مرحله توزیع حدودا اواسط هفته پیش صورت گرفت.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد درمورد مراحل دریافت و توزیع واکسن توضیح داد: به محض اینکه محموله‌ای از واکسن تحویل دولت داده می‌شود، اقدامات اداری آن در تهران یک تا دو روز به طول می‌انجامد و سپس در بین دانشگاه‌های تمامی استان‌ها توزیع می‌شود. در مرحله بعد ما واکسن‌ها را در اختیار شهرستان‌های استان و گروه‌های اعلام‌شده قرار می‌دهیم.

صادقی در پایان گفت: ما امیدواریم تولید واکسن داخلی با سرعت بیشتری صورت گیرد و در آینده نزدیک حجم وسیع‌تری از مراحل واکسیناسیون برای افراد انجام شود. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 677658 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟