معلمان باید در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گیرند

محسن حاجی میرزایی تاکید کرد که بازگشایی مدارس برای ارائه خدمات آموزش حضوری در مهرماه منوط به واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان است.

به گزارش رکنا، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس منوط به واکسیناسیون دانش آموزان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا بوده و این وزراتخانه چه تصمیمی در این رابطه اتخاذ کرده است، گفت: تصمیم‌گیری برای واکسیناسیون دانش آموزان در مدارس بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است و اولویت‌بندی‌ها برای دریافت واکسن کرونا در آنجا انجام می‌شود.

وی افزود: ما به عنوان وزارت آموزش و پرورش متقاضی هستیم که اگر بنا باشد از ابتدای مهرماه سال جاری، کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شوند باید حتما فرهنگیان جزو اولویت دریافت واکسن کرونا قرار داده شوند.

حاجی میرزایی ادامه داد: در بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد از مجموع کشورهای دنیا در حدود 76 کشور فرهنگیان را از اولویت‌های دریافت واکسن کرونا قرار داده‌اند و در 13 کشور نیز اولویت اول خود را به این قشر اختصاص داده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: ما نیز پیشنهاد خود را برای در اولویت قرار گرفتن فرهنگیان جهت دریافت واکسن کرونا به ستاد ملی مبارزه با کرونا منعکس خواهیم کرد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 676877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟