آلودگی هوای تهران تا شامگاه فردا ادامه دارد

آلودگی هوای تهران تا شامگاه فردا ادامه دارد.

رکنا: شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۱۱۷ قرار گرفته است که شرایط ناسالم برای گروه های حساس را نشان می دهد؛ وضعیتی که طبق پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تا شامگاه فردا ادامه خواهد یافت.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که کیفیت هوای ‌پایتخت، امروز ۱۸ فروردین در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و تداوم این شرایط تا فردا شب دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش رکنا، براساس داده های آنلاین شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ‌قابل قبول قرار داشت. اما آلاینده شاخص هوای تخران هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۱۷ است و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

آلودگی هوای امروز تهران از افزایش ترافیک و عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته ناشی شده است. با استمرار این شرایط جوی تا اواخر وقت امروز همراه با افزایش ترافیک شامگاهی برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

عدم وزش باد مؤثر تا صبح فردا ۱۹ فروردین همزمان با آغاز تردد خودروها باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و تداوم وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

با این حال، ادامه این وضعیت تا شامگاه فردا همراه با افزایش تردد خودروها برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را در بیشتر مناطق به دنبال خواهد داشت، هرچند با افزایش تندی باد تا ساعات پایانی تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و بهبود کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 675475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟