آماده باش 273 هزار نیروی پلیس در رزمایش اقتدار نوروز

پلیس نیروی انتظامی در ایام نوروز در حالت آماده باش قرار دارد.

به گزارش رکنا، سردار " حسین اشتری" ضمن تبریک آغاز سال نو از آماده باش و فعالیت گشت های خودوریی، موتوری و پیاده این نیرو در سراسر کشور خبر داد و گفت: دوران دفاع مقدس، مدافعان حریم نظم و امنیت بویژه سپهبد شهید حاج " قاسم سلیمانی " و شهیدان عرصه نظم و امنیت و شهدای سلامت را گرامی می داریم.

وی با بیان اینکه در آغاز سال نو، لازم می دانم از مجاهدت های ایثارگونه آحاد همکارانم در اقصی نقاط کشور قرددانی کنم، ادامه داد: از دست اندرکاران برگزاری رزمایش " اقتدار " به ویژه سردار " حسین رحیمی " و همکاران پرتلاش و خستگی ناپذیرم در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قدردانی می کنم و به همه کارکنان خدوم نیروی انتظامی به پاس تلاش های شبانه روزی و مجاهدانه خداقوت می گویم.

امنیت با ثبات در کشور

سردار اشتری با اشاره به فرمایش امام علی (ع) ؛ " امنیت " و "سلامت" را دو نعمت بزرگ برشمرد و افزود: خداوند را شاکر که با هدایت های دلسوزانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، برکت خون شهدای گلگون کفن، ایثار و هوشیاری رزمندگان اسلام و انقلاب، مجاهدت های نیروهای مسلح از جمله تلاش بی وقفه فرزندان ملت در نیروی انتظامی، البته پشتیبانی مردم از نظام و انقلاب، امنیت با ثباتی در کشور داریم.

این مقام انتظامی کشور با اشاره به شیوع ویروس کرونا ادامه داد؛هرچند ایران و تمام دنیا با ویروس منحوس کرونا درگیر شدند و تعداد زیادی در کشورمان جان خودشان را از دست دادند، اما ثابت کردیم که در عرصه " سلامت" وضعیت خوبی قرار داریم.

فرمانده ناجا افزود: با تلاش نیروهای مسلح و کادر درمانی و پزشکی کشور از پیشرفت این ویروس منحوس پیشگیری کردیم؛ کادر درمان ما جهادی دوباره کردند و ما به روح تمامی شهدای مدافع سلامت درود و رحمت می‌فرستیم.

سردار اشتری اضافه کرد: برخی کشورها ادعای پیشرفته بودن و برخورداری از تجهیزات نوین را داشته و دارند، اما توان مقابله با کرونا را ندارند؛ این در حالی است که کشور ما امروز توانسته این بیماری را کنترل کند.

حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با شعار "حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت" از آغازین روزهای ورود این بیماری به کشور، وارد میدان شد و تمامی دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا کرد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: پلیس در حوزه اجرای محدودیت‌های کرونایی بیش از ۶۷۰ هزار نفر روز نیرو را به کارگیری کرد؛ همچنین در حوزه محدویت‌هایی که برای اصناف ایجاد شد، پلیس اقدامات بزرگی انجام داد.

تاکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری، با اشاره به آماده باش حداکثری نیروهای پلیس از ۲۵ اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی عنوان کرد: سبزپوشان ناجا به صورت حداکثری در آماده باش خواهند بود؛ بیش از ۲۷۳ هزار و ۱۸۵ نفر از همکارانم در سراسر کشور به ایفای ماموریت نوروزی می پردازند.

سردار اشتری بیان کرد: بیش از ۲۶ هزار و ۸۳۷ گشت انتظامی اعم از؛ مرزی، اطلاعاتی، انتظامی و راهور در ایام نوروز فعال خواهند بود که شامل ۱۲ هزار و ۵۶۴ گشت خودرویی، ۵ هزار و ۲۳۹ گشت موتوری، ۹ هزار و ۳۴ گشت پیاده هستند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به راه اندازی ایستگاه های ایست و بازرسی ثابت و سیار عنوان کرد : نیروهای پلیس در ایام نوروز در ۹۸ ایستگاه ایست و بازرسی ثابت،۶۴۲ ایستگاه سیار و ۲۹۶ کانکس فعال هستند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: تامین امنیت منازل مردم در درون شهرها به بهترین نحو اجرایی می شود و در این خصوص خادمین شما در ناجا در آمادباش کامل هستند.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 671961 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟