نوروز 1400 با برنامه‌های فرهنگی در ایستگاه های متروی تهران

به گزارش رکنا، فرنوش نوبخت افزود: مسافران مترو در لحظه تحویل سال نو می‌توانند بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سخنرانی ریاست محترم جمهوری به مناسبت آغاز سال جدید را از طریق نمایشگرهای سکوی ایستگاه‌های مترو مشاهده نمایند.

وی تصریح کرد: در روزهای پایانی سال با اجرای پانتومیم توسط گروه‌های هنری و نمایشی با عنوان "فصل دل‌تکانی" از ۲۴ تا ۲۷ اسفندماه در ایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولی عصر(عج) میزبان شهروندان و مسافران هستیم. گفتنی است این برنامه با مشارکت و همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، برگزار می‌شود.

همچنین گروه‌های هنری از استان‌های لرستان، خراسان و آذربایجان با اجرای نوروزخوانی در سه ایستگاه تجریش، امام خمینی (ره) و میدان حضرت ولی‌عصر (عج) از ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه به استقبال نوروز ۱۴۰۰ می‌روند. در ایام نوروز نیز در راستای ایجاد نشاط اجتماعی مبتنی بر فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی و ایجاد همدلی و نوع دوستی بین افراد آسیب دیده اجتماعی با رویکرد آئین مهرورزی نمایشگاه نقاشی کودکان کار با همکاری و مشارکت سازمان خدمات اجتاعی شهرداری تهران از ۲۵ اسفندماه تا ۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به تولیدات سمعی و بصری اشاره کرد و افزود: ویژه برنامه استقبال از بهار از طریق رادیو مترو و کلیپ‌های نوروزی از طریق نمایشگر ایستگاه‌های مترو به سمع و نظر مسافران می‌رسد.

نوبخت گفت: به مناسبت آغاز سال نو و عید باستانی نوروز و با هدف ایجاد فضای بصری متناسب با این روزها در ایستگاه‌های متروی سازه‌های حجمی با استفاده از نمادهای نوروزی و سفره هفت سین در ایستگاه‌های متروی تهران نصب می‌گردد و با استفاده از طرح‌های هنری و گرافیکی با محتوای اشعار نوروزی از شعرای بنام کشور کتیبه‌های فرهنگی در ایستگاه‌های مترو نصب می‌شود.

همچنین با برگزاری نمایشگاه‌های عکس "ایران زیبا"، "ایران ما" و "ایران شناسی" در گذرگاه‌های فرهنگی مترو مسافران شهر زیرزمینی را به تماشای تصاویر دیدنی از کشورمان دعوت می‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به تقارن ماه شعبان و عید نوروز گفت: امسال شاهد تقارن مبارک اعیاد ماه شعبان و عید نوروز می باشیم. به میمنت سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و با همکاری تولیت مسجد مقدس جمکران ویژه برنامه سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) در ایوان انتظار میدان حضرت ولی‌عصر (عج) در روزهای ۸ و ۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. در این برنامه مسافران شاهد اجرای برنامه‌های متنوع و شاد فرهنگی و هنری با حضور خادمان مسجد مقدس جمکران خواهند بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟